کد خبر: ۷۷۲۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

سرقت اطلاعات ۷ هزار کارت بانکی توسط کلاهبردار دهه هشتادی!

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری یک کلاهبرداری اینترنتی که اقدام به سرقت اطلاعات بیش از ۷ هزار کارت بانکی کرده بود خبر داد.
سرقت اطلاعات ۷ هزار کارت بانکی توسط کلاهبردار دهه هشتادی!
آفتاب‌‌نیوز :

سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی ارجاع یک پرونده کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیون ریال به پلیس فتا استان البرز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که مال باخته در روزهای اخیر با دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا اقدام به ورود به لینک و نصب اپلیکیشن کرده بود که پس از این اقدام طی ۴ مرحله از حساب وی مبلغ ۴۱۲ میلیون ریال برداشت و صرف خرید رمز ارز شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: در ادامه ماموران پلیس فتا با دعوت از صاحب اکانتی که توسط آن رمزارز خریداری شده بود، متوجه شدند که کلاهبردار اصلی با فریب او نیز اقدام به راه اندازی اکانت با اطلاعات او کرده و هیچ گونه ردی از خود بر جای نگذاشته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: علی رغم حرفه ای عمل کردن این متهم، اما با تلاش بی وقفه و مجاهدانه کارشناسان پلیس فتا و بهره گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی، در نهایت رد این کلاهبردار دهه هشتادی در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی و بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان البرز منتقل شد.

سردار محمدیان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم اقلام الکترونیکی مربوط به کلاهبرداری کشف شد، گفت: در بررسی های صورت گرفته از رایانه متهم اطلاعات استخراج شده از کارت بانکی ۷ هزار نفر از شهروندان که مورد سوءاستفاده قرار گرفته بودند کشف شد.

وی از شناسایی ۸۶۸ نفر از مال باختگان پرونده تاکنون خبر داد و گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته از این افراد حدود ۵۰ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان به شهروندان توصیه کرد که هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و از ورود به لینک های ناشناس و نصب برنامه های نا امن در تلفن همراه و رایانه خود اجتناب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین