کد خبر: ۷۷۲۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
تبلیغات

علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ و نحوه رفع ایراد

خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ معمولا به علت کشیدگی سیم یا خرابی موتور است. برای آشنایی با دلایل بروز این مشکل و نحوه رفع آن با ما همراه باشید.
علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ و نحوه رفع ایراد
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مشکلات رایج جاروبرقی‌های سامسونگ، خاموش شدن در حین کار و دیگر روشن نشدن آن‌ها است. این مشکل می‌تواند در بسیاری از مواقع بسیار عذاب‌آور باشد و ممکن است بخواهید در همان لحظه و به هر قیمتی آن را رفع کنید. برای این منظور، ابتدا باید دلیل بروز این مشکل را پیدا کنید. جهت بررسی دلیل بروز مشکل خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ هم باید بخش‌های مختلفی از جمله موتور و سوئیچ خاموش و روشن را بررسی کنید. لازم به ذکر است که بررسی هر کدام از بخش‌های جاروبرقی سامسونگ، نیازمند دانش تخصصی این کار است که باید حتما توسط نمایندگی جاروبرقی سامسونگ انجام شود. در این مطلب با علل و راهکار‌های رفع این مشکل آشنا می‌شویم.

عوامل و راهکار‌های رفع مشکل خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث بروز خرابی‌های متعدد در جاروبرقی‌های سامسونگ می‌شوند. یکی از این دلایل، عدم استفاده صحیح و اصولی از جاروبرقی است. به‌عنوان‌مثال، اگر به سلامت و تمیزی فیلتر‌ها در جاروبرقی خود اهمیت ندهید، به موتور فشار وارد می‌شود و در نهایت ممکن است که خراب شود. همین دلیل می‌تواند عاملی برای بروز مشکل خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ هم باشد. در ادامه این بخش با علل و راهکار‌های رفع این مشکل را معرفی می‌کنیم.

کشیدگی و قطعی سیم جاروبرقی

یکی از رایج‌ترین دلایل برای خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ، عدم اتصال به برق است. در این موقعیت، شاید با خود تصور کنید که سیم جاروبرقی در پریز برقی قرار دارد؛ پس جریان برق به آن می‌رسد و باید حتما موتور را باز و بررسی کنید. اما وجود قطعی در سیم جاروبرقی می‌تواند عاملی برای نرسیدن جریان برق به موتور و در نتیجه خرابی آن باشد.

به وجود آمدن قطعی در سیم جاروبرقی دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کشیدگی سیم اشاره کرد. به‌عنوان‌مثال، زمانی که سیم جاروبرقی تا انتها از دستگاه بیرون آمده است و سر دیگر آن هم در پریز قرار دارد و ناگهان شما جاروبرقی را می‌کشید، سیم حالت کشیدگی پیدا می‌کند و رشته سیم‌های مسی داخلی آن قطع می‌شوند. در نتیجه با مشکل خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ مواجه می‌شوید. این در حالی است که اگر همیشه از سیم مراقبت کنید، با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. اگر هم سیم جاروبرقی شما خراب شده است، این مشکل تنها با تعویض سیم رفع خواهد شد.

خرابی موتور جاروبرقی

از جمله دیگر دلایلی که باعث بروز مشکل خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ می‌شود، خرابی موتور جاروبرقی است. دلایل مختلفی برای خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ضربه خوردن موتور اشاره کرد. اگر به هر دلیلی به جاروبرقی شما ضربه سنگین وارد شود، این احتمال وجود دارد که موتور آن خراب شود و نتوانید جاروبرقی را روشن کنید.

ورود گردوغبار به داخل هم می‌تواند عاملی برای خرابی موتور جاروبرقی سامسونگ باشد که منجر به خاموش شدن آن می‌شود. اگر فیلتر‌های ورودی یا خروجی هوا در جاروبرقی سامسونگ خراب شده باشند و کثیفی را وارد موتور کنند، این کثیفی‌ها روی بازده موتور تاثیر مستقیم خواهند گذاشت. به این صورت که در ابتدا متوجه می‌شوید که موتور جاروبرقی شما دیگر توانایی قبل را ندارد. سپس ممکن است هرازگاهی متوجه شوید که از سمت موتور کمی دود بلند می‌شود. در نهایت موتور قفل کرده و دیگر کار نمی‌کند.

برای بررسی موتور جاروبرقی سامسونگ باید ابتدا قاب رویی آن را باز کنید تا بتوانید به موتور دسترسی داشته باشید. در صورت وجود کثیفی در موتور، در همان نگاه اولیه متوجه این موضوع خواهید شد. اما در صورتی که موتور بنا به دلایل دیگری مانند گیرپاژ خراب شده باشد، باید تخصصی‌تر بررسی شود که پیشنهاد می‌کنیم برای این کار به یکی از نمایندگی‌های مجاز سامسونگ مانند نمایندگی تعمیر سامسونگ دیبا پشتیبان مراجعه کنید.

پرشدن بیش از حد کیسه زباله و خفه کردن موتور

مسیر هوای ورودی جاروبرقی سامسونگ از سمت خرطومی و کیسه زباله جریان دارد که باعث مکش می‌شود. حال اگر کیسه زباله به حدی پر شده باشد که هوا به میزان کافی نتواند وارد موتور شود، موتور جاروبرقی به اصطلاح خفه می‌کند که برای رفع آن باید حتما به یکی از نمایندگی‌های مجاز سامسونگ مراجعه کنید. توجه داشته باشید که خفه کردن موتور جاروبرقی مراحلی دارد که اگر در هرکدام از این مراحل، متوجه این موضوع شوید، موتور خاموش نخواهد شد.

اگر دقت کرده باشید، زمانی که مکش هوا در جاروبرقی رخ می‌دهد، صدای موتور عوض می‌شود و با دور بالاتری کار می‌کند. همین اتفاق زمانی هم که کیسه بیش از حد پر باشد رخ می‌دهد. ازاین‌رو، باید این احتمال را بدهید که ممکن است کیسه زباله پر شده باشد. در ادامه و پس از پرفشار کار کردن، ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از حد، موتور از خود دود تولید کند که در این موقعیت، باید بلافاصله جاروبرقی را خاموش کنید.

نوسانات شدید برقی و سوختن موتور

همان‌طور که از نام آن مشخص است، جاروبرقی با جریان برق کار می‌کند و نوسانات برق هم همواره عاملی مرگ‌بار برای این لوازم منزل بوده است. زمانی که نوسانات شدید برق رخ بدهد، این احتمال وجود دارد که به جریان الکترومغناطیسی داخل موتور و یا رله‌های مختلفی که در آن وجود دارند، آسیب وارد شود و در نهایت با مشکل خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ مواجه شوید. توجه داشته باشید که بررسی و رفع این موضوع حتما باید توسط یکی از کارشناسان مجاز نمایندگی‌های تعمیرات سامسونگ مانند دیبا پشتیبان (samsungposhtiban.com) انجام شود. در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که به بخش‌های دیگر جاروبرقی هم آسیب وارد شود.

استفاده طولانی‌مدت از جاروبرقی و داغ شدن آن

جاروبرقی‌های امروزی سامسونگ مجهز به رله اورلود هستند که از آسیب رسیدن به موتور جلوگیری می‌کنند. موتور در صورت کار کردن مداوم داغ می‌شود و در نهایت آسیب می‌بیند. حال رله اورلود دمای موتور را تشخیص می‌دهد و زمانی که موتور بیش از حد داغ شود، جریان برق آن را قطع می‌کند. در نتیجه جاروبرقی شما خاموش می‌شود. برای اطمینان از اینکه دلیل خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ شما همین موضوع است، کمی به جاروبرقی فرصت دهید تا خنک شود و دوباره آن را روشن کنید. اگر جاروبرقی روشن نشد، عوامل دیگر باید بررسی شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین