کد خبر: ۷۷۲۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
روسیه گلوله‌باران دونباس را تشدید کرده

جنگ اوکراین| زلنسکی: ۷۰۰ هزار سرباز از اوکراین دفاع می‌کنند

در حالی‌که حمله نظامی روسیه به اوکراین وارد سومین ماه خود می‌شود، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید در حال حاضر ۷۰۰ هزار سرباز از کشورش دفاع می‌کنند.
جنگ اوکراین| زلنسکی: ۷۰۰ هزار سرباز از اوکراین دفاع می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

زلنسکی در عین حال راه حل پایان جنگ را دیپلماسی و گفتگو دانست و بار دیگر بر آمادگی خود برای دیدار با ولادیمیر پوتین تاکید کرد.

همزمان روسیه روز شنبه بر حملات خود در شرق اوکراین افزود. مسکو می‌گوید موفق شده یک محموله موشک که از طرف کشور‌های غربی در اختیار کی یف قرار گرفته بود را منهدم کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به کره جنوبی سفر کرده قانون چهل میلیارد دلار کمک به اوکراین را امضا کرد.

آخرین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز یکشنبه ۲۲ ماه مه ۲۰۲۲ (۱ خرداد) را در این گزارش دنبال کنید:

ادامه بمباران و گلوله باران اوکراین توسط نیرو‌های روسیه در آستانه سخنرانی زلنسکی در داووس

مقامات اوکراینی می‌گویند بمباران شبانه روسیه در شرق اوکراین موجب کشته شدن افراد غیرنظامی شده است. ولودیمر زلنسکی می‌گوید سه شهر میکولائف، خارکیف و زاپوریژیا در حملات شنبه شب تا یکشنبه بامداد، زیر آتش نیرو‌های روسیه بوده اند.

فرماندار دونتسک در حساب تلگرامی خود از کشته شدن هفت غیرنظامی و مجروح شده ده تن در جریات حملات روز شنبه روسیه خبر داده است. در حملات مشابه لوهانسک هم یک نفر کشته و دو نفر زخمی شده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین که میزبات همتای لهستانی خود است قرار است فردا دوشنبه در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس از راه دور سخنرانی کند.

۷۰۰ هزار سرباز اوکراینی در برابر ۱۹۰ هزار سرباز روس؟

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد در حال حاضر ۷۰۰ هزار سرباز اوکراینی فعالانه در دفاع از این کشور می‌جنگند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که براساس برآورد دستگاه‌های اطلاعاتی کشور‌های غربی، روسیه در آستانه حمله به اوکراین در ماه فوریه، بین ۱۰۰ تا ۱۹۰ هزار سرباز را در مرز اوکراین مستقر کرده بود. نزدیک به سه ماه پس از آغاز جنگ، آمار رسمی درباره شمار نظامیان فعال در ارتش روسیه وجود ندارد.

هفته گذشته یکی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش روسیه به تلویزیون دولتی آر‌تی گفته بود این کشور نه تنها با اوکراین، بلکه با ۴۲ کشور جهان در حال جنگ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین