کد خبر: ۷۷۲۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۱
مدیر بخش خاورمیانه ای شرکت EFX :

شرایط سرمایه گذاری در ایران نیازمند تحول است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب : مدیر بخش خاورمیانه‌ای شرکت EFX گفت: «امنیت سرمایه گذاری در ایران می‌تواند استعدادهای بالقوه سرمایه پذیری این کشور را شکوفا کند». 

به گزارش  خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، دکتر مسعود جعفری مدیر بخش خاورمیانه ای شرکت EFX در خاورمیانه در حاشیه نمایشگاه، زمینه های سرمایه گذاری، مشارکت و بهداشت و درمان ایران و عراق، با بیان این مطلب گفت: «بازرگانی، روش شناسائی استعدادهائی است که در یک منطقه وجود داشته و منطقه‌ای دیگر فاقد آن است و از هدف برگزاری نمایشگاه بهداشت و درمان عراق، شناسائی متقابل فرصتهای دو کشور در زمینه درمان است». 

وی افزود: «بازگانان دو کشور در حاشیه این نمایشگاه به ادامه اطلاعات و بررسی زمینه‌های همکاری فی مابین پرداخته‌اند که امیدواریم منجر به اخذ قراردادهائی به نفغ بازرگانان ایرانی شود». 

جعفری تاکید کرد: «صنعت دارو در ایران صنعت رو به رشد و ایمنی است و تلاش ما بر این است که پتانسیل های این بخش از صنعت ایران را با عراق تطبیق دهیم تا هم صنایع ما پر رونق شوند و هم سطح بهداشت در عراق بهبود یابد». 

وی با تاکید بر نقش مهم ایران در اقتصاد منطقه و خلیج فارس گفت: «امارات نمونه موفقی از جذب سرمایه است و موفقیت امارات به این دلیل است که توانسته امنیت که اصلی ترین شرط حضور سرمایه در یک منطقه است را فراهم آورد». 

وی در پاسخ به پرسش آفتاب مبنی بر دلایل ضرورت همکاری اقتصادی با عراق گفت: «آنچه که در جهان تجارت اهمیت دارد افزایش همکاری مابین سرمایه گذاران و بازرگانان کشورهای مختلف است و در حال حاضر با فراهم شدن شرایط مناسب میان دو کشور عراق و ایران نیازی به دوری از این روابط وجود نخواهد داشت».

جعفری تاکید کرد: «ایرانی از در آمد مناسبی برخوردار است در حالی که با مشکلات مختلفی در اقتصاد روبرو است. بر خلاف تصور عموم،‌ رشد در آمد لاجرم موجب بهبود وضعیت اقتصادی یک کشور نمی شود».

این کارشناس سرمایه گذاری های های اقتصادی همچنین در مورد ناامنی مرزها در عراق و نگرانی سرمایه گذاران و بازرگانان ایرانی به آفتاب گفت: «نه تنها بازرگانان ایرانی بلکه خود تجار عراقی از سرمایه گذاری در عراق نگرانند اما با رایزنی های انجام شده در دولت عراق این مشکل مرتفع خواهد شد». 

وی تاکید کرد: «در حال حاضر کشور ژاپن 4/13 درصد تولید ناخالص دنیا را داراست اما سهم آن از ثروت دنیا 27 درصد است» . 

مدیر بخش خاورمیانه ای شرکت EFX  افزود: «نرخ رجحان به معنی سود سرمایه گذاری در ایران بسیار بالاست بطور میانگین در کشورهای اروپائی این نرخ بین 4 تا 5 درصد است اما این نرخ به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و تورم بالا، بسیار بالا بوده و خود این وضعیت موجب عدم امنیت سرمایه گذاری شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین