کد خبر: ۷۷۲۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه:

مدیر مسئول هیچ رسانه‌ای، زندانی نیست

علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: تمام تلاش همکاران ما در دادسرای فرهنگ و رسانه این است که همسو با نگاه و تاکیدات رئیس قوه قضائیه، همواره بر مدار حق، قانون و شرع حرکت کنند، فراتر از قانون تصمیم نگیرند و در میان مردم و اصحاب رسانه اعتمادسازی داشته باشند.
مدیر مسئول هیچ رسانه‌ای، زندانی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه، حمایت از گزارشگران فساد و منتقدین دارای نقدهای سازنده را از جمله محورهای در دستور کار این دادگستری دانست و گفت: دادسرای فرهنگ و رسانه در مواردی که آبرو و حیثیت فردی بدون دلیل و بی‌جهت مورد خدشه قرار می‌گیرد، در چهارچوب قانون و به شکلی که اعتماد مردم به دستگاه قضایی صدمه نبیند، تصمیم‌گیری می‌کند.

«دلفانی» معاون دادستان و سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه نیز در این جلسه با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی موجودی پرونده این دادسرا از ۱۰۵۹ فقره در شهریور سال ۹۹ به ۵۲۷ فقره در اردیبهشت سال جاری اظهار کرد: میزان ورودی پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه در سال ۱۴۰۰ کاهش ۱۷ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشت.

سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه با اشاره به ارسال ۲۷۰ پرونده در سال ۱۴۰۰ به شورای حل اختلاف اظهار کرد: ۲۱ درصد از پرونده‌های ارجاعی دادسرای فرهنگ و رسانه به شورای حل اختلاف در سال گذشته، منجر به صلح و سازش شد.

دلفانی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ یک از مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌ها در زندان نیست اعم از بازداشتی یا محکومیت قطعی.

علاوه بر دیدار بدون واسطه با مردم و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی، آسیب‌شناسی از روندها و فرایندهای موجود در مراکز و مراجع قضایی یکی از اصلی‌ترین اهداف حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بازدیدها و سرکشی‌های خود از واحدهای قضایی است؛ این مهم در جریان بازدید امروز رئیس قوه قضائیه از دادسرای ناحیه ۳۵ نیز مورد توجه بود و رئیس قوه قضائیه با نگاهی تخصصی و موشکافانه، روندهای موجود در این واحد قضایی را مورد ارزیابی قرار داد.

انجام بازدیدهای میدانی و سرکشی از مراکز و مراجع قضایی اعم از دادگستری‌ها، دادسراها، زندان‌ها و سایر سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی یکی از رویه‌های مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در منصب ریاست دستگاه قضا است.

وی علاوه بر سفرهای استانی و بازدیدها و سرکشی‌هایی که در جریان این سفرها از مراکز و مراجع قضایی انجام می‌دهد، تاکنون در تهران علاوه بر بازدید امروز از دادسرای ناحیه ۳۵ (فرهنگ و رسانه)، از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر، از دادسرای ناحیه ۲ تهران (مستقر در سعادت‌آباد)، دادسرای کارکنان دولت (ناحیه ۲۸ تهران)، دادگستری شهرستان قدس، دادسرا و دادگستری شهرستان قرچک، مجتمع قضایی قدس تهران، دادسرا و دادگستری شهرری و همچنین شعب کشیک دادسراهای نواحی ۳، ۱۶، ۲۷ و ۳۴ تهران بازدید داشته و از نزدیک در جریان نحوه خدمت‌رسانی به مردم و مراجعه‌کنندگان قرار گرفته و علاوه بر گفت‌وگو با قضات و کارکنان این مجتمع‌های قضایی، برای حل مشکلات تعدادی از مراجعه‌کنندگان دستورات مقتضی را صادر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین