کد خبر: ۷۷۲۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰

روسیه انتقال برق به لیتوانی را نیز قطع کرد

روسیه امروز از توقف انتقال برق به لیتوانی- یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا- خبر داد.
روسیه انتقال برق به لیتوانی را نیز قطع کرد
آفتاب‌‌نیوز :

روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که عرضه برق به یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا را متوقف کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، اپراتور سیستم انتقال برق لیتوانی هم امروز یکشنبه تأیید کرد که روسیه انتقال برق به این کشور را متوقف کرده است.

شرکت Inter RAO که تنها واردکننده برق از روسیه به لیتوانی بود، تعلیق انتقال برق را تایید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، وزارت انرژی لیتوانی در ابتدا اعلام کرده بود که خرید برق از روسیه را در روز جمعه متوقف خواهد کرد.

«داینیوس کریویس» (Dainius Kreivys) وزیر انرژی لیتوانی ساعاتی پیش با انتشار پیامی در توییتر خود اعلام کرده بود که کشورش رسما واردات انرژی از روسیه را متوقف خواهد کرد.

وی در این باره نوشته بود: لیتوانی رسما واردات گاز، نفت و برق از روسیه را متوقف می کند. این اقدام نمونه ای عالی برای الگو گرفتن سایر متحدان در استقلال از منابع انرژی روسیه است. این اقدام نه تنها یک نقطه عطف بسیار مهم برای لیتوانی در مسیرش به سمت استقلال انرژی است، بلکه بیانگر همبستگی ما با اوکراین است. ما باید روند تامین مالی ماشین جنگی روسیه را متوقف کنیم!

«اولکساندر کورنی ینکو» معاون رئیس پارلمان اوکراین در همین رابطه، اقدام مذکور لیتوانی را تحسین کرد.

لیتوانی از اعضای ائتلاف نظامی ناتو به شمار می رود.

روسیه در پی اقدامات تنش آفرین غرب علیه مسکو، اعلام کرده بود که مبالغ پرداختی مشتریان محصولات انرژی این کشور باید بر اساس واحد پول رسمی خود یعنی «روبل» باشد؛ مسئله ای که موافقت و مخالفت برخی کشورها را در پی داشت.

در همین رابطه فنلاند که اخیرا مسئله عضویتش در ائتلاف نظامی ناتو موجب افزایش حساسیت ها شده است، از قطع شدن عرضه برق و گاز روسیه به این کشور خبر داده بود؛ مسئله ای که مسکو علت آن را عدم پرداخت بهای انرژی های یادشده به روبل عنوان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین