کد خبر: ۷۷۲۷۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
"ترور سرهنگ پاسدار صیاد خدایی، عبور از خطوط قرمز است"

واکنش مقامات نظامی به ترور سرهنگ خدایی در پایتخت؛ معادله درگیری بین ایران و اسرائیل تغییر خواهد کرد؟

سردار شکارچی آمریکا و رژیم صهیونیستی را کانون برنامه‌ریزی و انجام ترور دانست و گفت: ابعاد ترور شهید خدایی در دست بررسی است و نتیجه اعلام می‌شود. یک مقام ایرانی نیز گفته است: «ترور سرهنگ پاسدار صیاد خدایی، عبور از خطوط قرمز است که موجب تغییرات اساسی در معادله درگیری می‌شود. گروهی که مسئولیت ترور این شهید را به عهده دارد، بهای سنگینی خواهد پرداخت.»
واکنش مقامات نظامی به ترور سرهنگ خدایی در پایتخت؛ معادله درگیری بین ایران و اسرائیل تغییر خواهد کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

عصر دیروز مدافع حرم "سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی" در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در تهران ترور شد و به شهادت رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه ایران قربانی ترور است و حدود ۱۷ هزار نفر از مردم کشورمان از سوی دشمنان ترور شدند، گفت: ترور روز گذشته در تهران نشان می‌دهد ادعایی که آمریکایی‌ها و متحدان آنها در خصوص حقوق بشر دارند، کذب است؛ ابعاد این ترور در دست بررسی است و نیرو‌های امنیتی کشور این موضوع را دنبال می‌کنند؛ نتیجه بررسی‌ها هم متعاقباً اعلام خواهد شد.

سردار شکارچی همچنین در خصوص حمله موشکی ایران به مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق و بیانیه سپاه مبنی بر پاسخ شدید ایران به اقدامات اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی این را تجربه کرده که هرگاه مواجهه مستقیم با ما داشته باشد، بدون اینکه چیزی را پنهان کنیم، خیلی شفاف اعلام می‌کنیم.

واکنش سخنگوی سپاه

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه نیز با تاکید بر اینکه اراذل و اوباش و تفاله های گروه های تروریستی وابسته به استکبار و صهیونیسم جهانی به سزای عمل جنایتکارانه خود خواهند رسید، تاکید کرد: شهادت سردار خدایی عزم پاسداران انقلاب برای دفاع از امنیت، استقلال و منافع ملی و مقابله با دشمنان ملت ایران را مستحکم تر می سازد.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به جنایت تروریستی عصر روز گذشته (یکشنبه) عوامل استکبار و صهیونیسم جهانی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام صیاد خدایی به محضر رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، خانواده معظم و آحاد همرزمان شهید عزیز در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه دفاع از حرم اهل بیت (ع) گفت: این شهید گرانقدر عمر خود را در مجاهدت برای حضور در صحنه های نیاز کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و صیانت از استقلال و امنیت ملت و میهن عزیزمان سپری کرد و سرانجام در اوج مظلومیت هدف کینه اجیر شدگان سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه و صهیونیسم جهانی قرار گرفت.

وی افزود: قطعاً دشمن با ارتکاب اعمال جنایتکارانه علیه ملت ایران و امت اسلامی به ویژه مجاهدان و رزمندگان دلاور و پیشتاز حاضر در میدان امنیت، راه به جایی نخواهد برد و شهادت سردار سرافراز صیاد خدایی، عزم و اراده پاسداران انقلاب در صیانت از امنیت و اقتدار ملی و مقابله قاطع با دشمنان این سرزمین به ویژه رژیم تروریستی امریکا و رژیم جعلی، جنایتکار و موقتی صهیونیستی را مستحکم تر می سازد.

وزیر کشور: ترور سرهنگ صیاد خدایی، در کمیته‌ای در حال بررسی است

وزیر کشور گفت: ترور حسن صیاد خدایی در کمیته ای که با همکاری و هماهنگی نهادهای نظامی و امنیتی تشکیل شده، در دست بررسی است.

رئیس شورای امنیت کشور درباره ترور روز گذشته در تهران که به شهادت حسن صیاد خدایی منجر شد، اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی نهادهای نظامی و امنیتی کمیته ای تشکیل شده و موضوع در دست بررسی است.

وحیدی، شهید صیاد خدایی را نیروی انقلابی و متدین توصیف کرد و با تسلیت به خانواده ایشان و همرزمانش، گفت: با اتمام تحقیقات، نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وحیدی روز دوشنبه در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی حاضر شد و ابعاد امنیتی و پیامدهای اجتماعی طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها را شرح داد.

وزیر کشور با بیان اقدامات دولت به ویژه رییس جمهوری برای اجرای این طرح یادآور شد:‌ در زمان اجرای این طرح شاهد افزایش قیمت مواد غذایی در جهان بودیم. امنیت مواد غذایی به یک مساله مهم جهانی تبدیل شده است و برخی از کشورها به شدت در حال ذخیره کالاهای اساسی هستند.با توجه به تمهیدات انجام شده و تامین کالاهای اساسی، امروز مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

در این نشست، تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی سوالاتی را درباره ابعاد اقتصادی طرح و اجرای هر چه بهتر آن مطرح کردند.

گفتنی است که این حمله با واکنش‌هایی از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز رویرو شد به نحوی که شبکه خبری «نیوز وان» رژیم صهیونیستی، با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی، از اعلام حالت آماده‌باش در سفارت خانه‌های این رژیم در جهان خبر داد.

به نوشته ایرنا، در واکنش به حادثه تروریستی عصر روز گذشته که منجر به شهادت سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی شد، یک مقام ایرانی به الجزیره گفت: «ترور سرهنگ پاسدار صیاد خدایی، عبور از خطوط قرمز است که موجب تغییرات اساسی در معادله درگیری می‌شود. گروهی که مسئولیت ترور این شهید را به عهده دارد، بهای سنگینی خواهد پرداخت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
13
5
پراید سوارای پایین شهر باید جونشون رو بدن تا شما در امنیت باشید و بر علیه کشور هم قلم بزنین و بگین برای پول رفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
12
4
حالا وقت اقدام است که فرمانده سپاه وعده داده بود
همت
|
Pakistan
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
12
1
شهادت سردار صیادخدایی را خدمت خانواده محترمشان تسلیت و تهنیت عرض مینماییم.
امریکا و اسرائیل بدانند ملت ایران تا پای جان ایستادند.وانتقام خون شهدا را خواهند گرفت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین