کد خبر: ۷۷۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۲
منتجب‌نیا در گفت‌وگو با آفتاب مطرح کرد:

حربه افشاگری، شگرد منافقین بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتمادملی با اشاره به هشدار نوه حضرت امام درباره تخریب چهره‌های شاخص نظام اظهار داشت: «مسئله تخریب شخصیت‌ها و چهره‌های رقیب یک مسئله جدید و تازه نیست و در طول تاریخ افرادی که می‌خواسته‌اند بین جامعه کسب شخصیت کنند و قدرتی انحصاری را در اختیار بگیرند و برای خود هیچ‌گونه رقیب و معارضی نداشته باشند به تخریب چهره‌های رقیب و شخصیت‌های موجه جامعه متوسل می‌شوند».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این‌باره افزود: «تخریب‌گران و دروغ‌پردازان همواره تلاش می‌کنند ضعف‌ها و ناتوانی‌های خود را از طریق تخریب دیگران جبران کنند».

منتجب‌نیا افزود: «عدم اعتماد به نفس در عرصه‌های سیاسی باعث می‌شود افراد تصور کنند وجود شخصیت‌های مبرز مانع حضور و ظهور آنهاست و بزرگان را مزاحم قدرت انحصاری خود و اعتبارشان می‌دانند».

وی ادامه داد: «برخی گروه‌ها و اشخاص، عمران و آبادی خود را در تخریب دیگران می‌بینند و از ترور شخصیت بزرگان به دنبال دست و پا کردن شخصیتی برای خود هستند».

قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتمادملی در ادامه با اشاره به تعبیر قرآن کریم درباره غیبت در سوره حجرات گفت: «قرآن کریم نیز تاکید دارد که کسانی که از دیگران بدگویی می‌کنند در واقع می‌خواهند از کشته آنها تغذیه کرده و از جنازه آنها خود را تقویت کنند و این رویه‌ای است که همواره انسان‌های ضعیف با عقده حقارت و با اندیشه انحصارطلبانه و تنگ‌نظرانه دنبال کرده‌اند».

وی تاکید کرد: «چه بسا در باطن اتفاقاتی که این روزها در جامعه ما علیه بزرگان نظام می‌افتد، دست‌های پنهانی وجود داشته باشد که افراد را به تخریب شخصیت‌های موجه تحریک کنند تا بتوانند به سرمایه‌های اجتماعی ضربه بزنند».

منتجب‌نیا خاطرنشان کرد:‌ «یکی از شگردهای استکباری این است که هر از گاهی به مناسبت‌های مختلف، شخصیت و جایگاه یکی از بزرگان انقلاب و نظام را خدشه‌دار کند و سرمایه‌های بزرگ ملی ما را مورد تعدی و تعرض قرار دهد».

وی ادامه داد: «پس از پیروزی انقلاب یکی از اصلی‌ترین شگردهای منافقین و گروه‌های الحادی فدایی خلق این بود که به مسئولان فشار می‌آوردند تا موضوعاتی را افشا کنند».

قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتمادملی اضافه کرد: «هنوز فریادهای افشاکن افشاکن که زمان سخنرانی‌های بنی‌صدر سر داده می‌شد، در ذهن و خاطرمان هست و از یادها نرفته که امروز نیز همان اتفاقات در حال تکرار است».

وی یادآور شد: «خوشبختانه با آن توطئه‌ها برخورد شد و دست منافقین و چریک‌های مارکسیست کوتاه شد اما متاسفانه برخی مسئولان و سیاستمداران امروزی این روش‌ها را دنبال می‌کنند و مرتب بر طبل افشاگری می‌کوبند».

منتجب‌نیا تصریح کرد:‌ «سخن از افشاگری به شکلی که امروز مطرح می‌شود صرفا برای جبران ضعف‌های خود و سوءمدیریت‌شان است در حالی که خوب می‌دانند هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی نه رییس‌جمهور و نه هیچ وزیر و وکیلی حق ندارد قبل از محکوم شدن متهم در دادگاه و حتی قبل از اجازه رییس‌ دادگاه، به افشای موارد اتهامی یا موارد جرم بپردازند،‌ تا چه رسد به طرح شایعات علیه بزرگانی که در شکل‌گیری و تداوم انقلاب نقشی موثر داشته‌اند آن هم از تریبون‌های رسمی و توسط مقامات بلندمرتبه».

وی اضافه کرد: «رویه‌ای که این روزها در میان برخی دولتمردان پیش گرفته شده، هم بدآموزی دارد و هم فرهنگ دینی و ملی را خدشه‌دار می‌کند و هم روشی است که منافقین و گروه‌های مارکسیست در این کشور داشتند و راه به جایی نبردند».

منتجب‌نیا ضمن ابراز تعجب از این که با این همه سر و صدا هنوز هیچ اسمی از زبان رییس‌جمهور شنیده نشده، گفت: «از ابتدای طرح موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی یک روز گفتند دانه‌درشت‌ها و یک روز گفتند آقازاده‌ها و امروز می‌گویند مفسدان اقتصادی؛ اما هنوز هیچ‌کدام برای مردم روشن نشده که چه کسانی هستند».

وی اضافه کرد: «طرح موضوعاتی همچون مافیا و دست‌های پنهان خارج از مرزهای قانونی، صرفا با اغراض سیاسی و باندی دنبال می‌شود و نتیجه‌ای جز زیر پا گذاشته شدن اصول اخلاقی اسلام در بر نخواهد داشت».

قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتمادملی، یکی از اصلی‌ترین قربانیان تخریب را در سال‌های پس از دوره سازندگی، هاشمی‌رفسنجانی دانست و گفت: «هرچند که جماعتی تخریب ایشان را به دوم خرداد نسبت می‌دهند، اما واقعیت این است که برخورد تخریبی با آقای هاشمی‌رفسنجانی از مدت‌ها قبل از دوم خرداد وجود داشت و یادم هست که در دوره دوم مجلس،‌ رقابتی بین خط امامی‌ها و بازاری‌ها وجود داشت که عده‌ای از این آقایان مطرح می‌کردند که این هاشمی در باطن کمونیست است و زیر عمامه‌اش داس و چکش است».

وی دلیل این نوع برخورد با آقای هاشمی را در این دانست که هاشمی‌رفسنجانی در یک جناح نمی‌گنجد و فراتر از جناح‌ها و احزاب است؛ در حالی که برخی جریان‌ها تنها کسی را می‌خواهند که دربست و کامل در اختیارشان باشد.

منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه "تخریب آقای هاشمی‌رفسنجانی ابتدا از درون جریان راست آغاز شد"، افزود: «البته باید گفت که تعداد اندکی نیز از اصلاح‌طلبان که بعدها از نظام فاصله گرفتند و به خارج رفتند، اقدام به سم‌پاشی علیه آقای هاشمی کردند و حرف‌های نامربوطی را مطرح کردند».

وی با تاکید بر اینکه "تخریب‌کنندگان آقای هاشمی رفسنجانی در جناح اصلاحات تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر بود"، گفت:‌ «به دنبال جدا شدن این افراد از اصلاحات، اصلاح‌طلبان همه چیز را جبران کردند و در مقاطع مختلف به حمایت و دفاع از آقای هاشمی پرداختند و حتی در قم که به ایشان بی‌حرمتی‌هایی شد، اصلاح‌طلبان بودند که وارد عرصه حمایت از هاشمی شدند».

وی در پایان تاکید کرد: «شکی نیست که در هر دو جناح عده‌ای افراد جاهل و نادان وجود دارند که به تخریب هاشمی‌رفسنجانی پرداخته‌اند؛ حال آنکه هاشمی سرمایه بزرگ این کشور و انقلاب است و نباید با سرمایه‌های ملی اینگونه برخورد کرد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۰
0
0
بسمه تعالي : با توجه به اينكه سردبير محترم نظرات را سانسور مي كنند قصد نداشتم در اين پايگاه خبري ديگر نظر دهم اما در اين مورد حيفه // واقعا ايت الله هاشمي رفسنجاني سرمايه بزرگ اين كشور و انقلاب است خداوند او را حفظ گند
( عطا )
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین