کد خبر: ۷۷۲۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸

سه شنبه؛ تعطیلی مدارس در استان همدان

با توجه به آلودگی هوا، فردا (سه شنبه) سوم خرداد همه مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌های استان همدان تعطیل و ادارات نیز با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
سه شنبه؛ تعطیلی مدارس در استان همدان
آفتاب‌‌نیوز :

اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عصر دوشنبه با صدور اطلاعیه ای که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوا و مصوبات آن، اعلام کرد: فعالیت های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت های صبح و بعد از ظهر در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است و حضور دانش آموزان تنها به منظور شرکت در آزمون های پایان سال در مدارس در همان ساعات آزمون می باشد.

در این اطلاعیه آمده است: به استناد دستور العمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه های دولتی به استثنای دستگاه های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانکها و خدمات اضطراری در روز سه شنبه سوم خرداد با ۲ ساعت تاخیرآغاز می شود.

براساس اعلام اداره کل محیط زیست استان همدان، تمام دستگاه های اداری استان موظف هستند با درخواست مرخصی مادران باردار و مادران دارای کودکانی که به مهد کودک می روند در روز سه شنبه سوم خرداد ماه موافقت کنند.

همچنین تمام دستگاه های اداری استان مکلفند با درخواست مرخصی پرسنل دارای بیماری های تنفسی و قلبی به تشخیص واحد مربوطه در روز سه شنبه سوم خردادماه جاری موافقت کنند.

بر اساس این اطلاعیه ماسک استاندارد توسط شهرداری به منظور نیروهای خدماتی و پاکبان ها توزیع شود همچنین همه برنامه ها، همایش ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه های اجرایی از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

بر اساس مصوبه دیگر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان همدان، اقدامات عمرانی و فعالیت هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود باید توسط شهرداری ها تعطیل شود.

همچنین، تمامی فعالیت های ورزشی در فضای باز ممنوع است و صدا و سیمای مرکز استان همدان باید نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کند.

همچنین نیروهای اورژانس به صورت آماده باش در چند نقطه از شهر قرار می گیرد و فعالیت واحدهای دانه بندی و آسفالت در محدوده حریم شهرها فردا محدود می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین