کد خبر: ۷۷۲۸۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

توصیه‌هایی برای مبتلایان به آسم و آلرژی فصلی

به گفته یک متخصص، در صورت ابتلای همزمان به آسم و آلرژی فصلی راه‌هایی برای کاهش اثرات این دو عارضه وجود دارد.
توصیه‌هایی برای مبتلایان به آسم و آلرژی فصلی
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر میراندا کورتیس، استادیار دانشگاه آلاباما گفت: افراد مبتلا به آسم که یک بیماری مزمن ریوی است، باید سعی کنند تا شیوع آلرژیک را کنترل یا از بروز آن جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: استروئیدها و آنتی هیستامین های بینی یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای دفاع در برابر آلرژی های فصلی هستند. علاوه بر این، این داروها بدون نسخه یا با نسخه در دسترس قرار دارند. واکسن آلرژی گزینه دیگری است.

کورتیس افزود: واکسن های آلرژی می توانند برای بیماران مبتلا به آلرژی فصلی و سالانه مفید باشند. با این حال، اینها یک سرمایه گذاری بلندمدت هستند که نیاز است روند درمان به مدت سه تا پنج سال ادامه پیدا کند تا حداکثر فایده را داشته باشد. بیماران مبتلا به آسم که می خواهند واکسن های آلرژی را تزریق کنند، باید ابتدا علائم بیماری آسم را قبل از شروع تزریق به خوبی تحت کنترل داشته باشند.

او توصیه کرد که در شرایط اوج گرده افشانی، بسته نگه داشتن پنجره های خانه یا ماشین و استفاده از تهویه مطبوع حائز اهمیت است. تعویض لباس‌ها در صورت امکان و دوش گرفتن پس از ورود به خانه نیز می‌تواند مفید باشد.

عوامل آلرژی زای داخلی مانند گرد و غبار، کپک‌ها، سوسک‌ها و حیوانات خانگی معمولا در تمام طول سال وجود دارند اما می‌توانند با عواملی که بر آلرژن‌های بیرونی تاثیر می‌گذارند، نوسان داشته باشند. از آنجاییکه این مواد آلرژی زا دائمی در مقایسه با مواد آلرژی زای فصلی هستند، تشخیص میزان تاثیر آنها بر علائم آسم و آلرژی دشوارتر است اما می توانند تاثیرات عمیقی بر علائم آسم داشته باشند.

استفاده منظم از داروهای استنشاقی آسم می تواند به بیماران مبتلا به آسم کمک کند تا علائم خود را کنترل کنند. این مهم ترین راه برای بیماران است تا از خود محافظت کنند.

به گزارش هلث دی نیوز، او افزود: اگر نیاز دارید که بیش از دو بار در روز در هفته یا بیش از دو بار در شب در ماه از اسپری استفاده کنید، آسم کنترل نشده است و باید با پزشک خود مشورت کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین