کد خبر: ۷۷۲۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

اسامی «روانشناس‌نماها» منتشر شد/ انوشه و هلاکویی در فهرست

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اسامی افراد غیر روانشناس و فاقد مجوز را منتشر کرد.
اسامی «روانشناس‌نماها» منتشر شد/ انوشه و هلاکویی در فهرست
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از افراد این فهرست بار‌ها به برنامه‌های تلویزیونی دعوت شده و می‌توان گفت بخشی از شهرت خود را از طریق همین برنامه‌های صداسیما به دست آورده‌اند.

آزیتا ساعیان، علیرضا شیری، محمود معظمی، ایمان سرورپور، مهشید رییسی، ماهان تیموری، سهیل رضایی، محمود انوشه و فرهنگ هلاکویی از جمله مشهورترین روانشناس‌نما‌هایی هستند که اسامی آن‌ها در این لیست ۱۴۴ نفره(کلیک کنید) منتشر شده و اغلب آن‌ها نیز در فضای مجازی صفحه دارند.

بسیاری از این افراد که اسامی آن‌ها منتشر شده است تحت عنوان مشاور انگیزش، روانشناس انگیزشی، مشاور تحصیلی و کوچینگ شغلی در فضا‌های مجازی در حال فعالیت‌اند در حالی که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور این افراد نه تنها مجوز و پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ندارند بلکه بعضا تحصیلات مرتبط با روانشناسی نیز ندارند.

دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: طبق قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور که مصوب مجلس شورای اسلامی است، هر فردی که بخواهد فعالیتی در زمینه روانشناسی انجام دهد باید ابتدا از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مجوز دریافت کند. افرادی که اسامی آن‌ها منتشر شده است نه تنها مجوز و پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ندارند بلکه بعضا تحصیلات مرتبط با روانشناسی نیز ندارند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه اسامی اعلام شده از بین ۴ هزار و ۵۰۰ روانشناس‌نمای شناسایی شده منتشر شده است و اسامی باقی روانشناس‌نما‌ها به زودی منتشر می‌شود، تصریح کرد: این اسامی را به قوه قضائیه ارسال کرده‌ایم. هم اکنون بر قوه قضائیه واجب است به این امر ورود کرده، این افراد را فرا بخواند و احضار کند.

او در پاسخ به این سوال که در بین اسامی منتشر شده اسامی افرادی که بار‌ها در برنامه‌های تلویزیونی دعوت شده‌اند نیز وجود دارد و این افراد چطور به تلویزیون راه پیدا می‌کنند؟ تصریح کرد: این افراد بعضا اصلا مدرک روانشناسی ندارند. صدا وسیما نیز از این امر مطلع نبوده و تهیه‌کنندگان بدون استعلام از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور این افراد را دعوت کرده‌اند و برنامه‌هایی را بر روی آنتن برده‌اند و می‌توان گفت از جمله دلایل بزرگ شدن این روانشناس‌نما‌ها همین برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما بوده است که باعث شده بعضا آن‌ها پس از شهرت برای مشاوره از مردم ۲ تا ۳ میلیون تومان تعرفه دریافت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین