کد خبر: ۷۷۲۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

بایدن خطاب به نخست وزیر استرالیا: اگر خوابت برد اشکال ندارد!

این که رهبر یک کشور برای رهبر کشور دیگری آرزوی موفقیت کند امری معمول است اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنین برای نخست وزیر جدید استرالیا آرزو کرد شبها خوب بخوابد!
بایدن خطاب به نخست وزیر استرالیا: اگر خوابت برد اشکال ندارد!
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به چرت زدن و خوابیدن در انظار عمومی شهره است، در جریان نشست امروز سه شنبه اجلاس سران بلوک موسوم به کوآد در شهر توکیو پایتخت ژاپن، بلوکی که متشکل از استرالیا، هند، ژاپن و آمریکا است، از آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا به خاطر داشتن تجربه یک پرواز شبانه طولانی بعد از تصدی نخست وزیری استرالیا در پی پیروزی در انتخابات، تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بایدن که خودش مجبور بوده سفری حتی طولانی تر را از واشنگتن به منظور تجربه اولین سفر ریاست جمهوری خود به آسیا با شروع از مقصد کره جنوبی تجربه کند، بیان داشت: من به شما بابت اولین حضورتان در نشست بلوک کوآد خوشامد می‌گویم.

بایدن که بعد از کره جنوبی عازم ژاپن شده، ادامه داد: همانطور که من گفتم شما سوار هواپیما شدید-شما تحلیف به جا آورده و سوار هواپیما شدید.

رئیس جمهوری آمریکا که دونالد ترامپ پیش از این به او لقب "جوی خوابالو" داده بود، اظهار کرد:‌ پس اشکالی ندارد اگر شما حالا که اینجا هستید خوابتان ببرد. زیرا نمیدانم چطور شما این کار را انجام می‌دهید. این واقعا کار فوق‌العاده همینطور بعد از رها شدن از کمپین انتخاباتی است.

بایدن و آلبانیز بعد از اجلاس کوآد برنامه برگزاری یک مذاکرات دوجانبه مجزا را داشتند.

بایدن همچنین به صورت جداگانه برنامه داشته تا با نارندرا مودی، نخست وزیر هند دیدار کند در حالی که آلبانیز نیز برنامه مذاکره با مودی و همینطور فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن را داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین