کد خبر: ۷۷۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۹
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد:

مهم‌ترین اثر خون شهید بهشتی کنار زدن نقاب از چهره‌ نفاق بود

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر ازسوی حزب موتلفه اسلامی و با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی آفتاب در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی گفت: «قرآن مجید برای مجموعه انسان‌های معتقد به خدا و مبدا و معاد که گردهم آمده و دارای آهنگ واحدی باشند، واژه‌ امت را بکار برده است و در درون این واژه سه عنصر حرکت و پویایی، هدف و مقصود واحد و امام نهفته است».

وی با اشاره به سومین عنصر امت تصریح کرد: «امام، امکانات مادی و معنوی امت را برای نزدیکی به خدا بکار می‌گیرد».

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش، نظام دینی را نظامی دانست که دارای دو مشخصه تائید از سوی شارع و تنظیم کلیه روابط براساس آموزه‌های دین و بوده، و افزود: «امام خمینی(ره) برای برقراری نظام دینی در جامعه تلاش کرد و در این راستا، نظریه ولایت فقیه را مطرح نمود اما عملی که برای نظریه ساختارسازی کرد، مرحوم شهید بهشتی بود».

وی با اشاره به مخالفت های جریان لیبرال و ملی‌گرا در اوایل انقلاب نسبت به اجرای احکام الهی تاکید کرد: «شهید بهشتی که انسان بسیار متعبدی بود، اعلام کرده بود که مگر ممکن است در دستگاه قضایی اسلامی، احکام اسلام اجرانگردد».

معاون اول قوه قضاییه با بیان نقش شهید آیت‌ا...بهشتی در متشکل کردن نیروهای انقلاب تصریح کرد: «در یک نظام که دارای آهنگ توحیدی است، احزاب و دسته‌جات نیز باید دارای آهنگ توحیدی بوده و هر تشکلی می‌بایست، آهنگ و کل نظام را داشته باشد».

وی در پایان مهم‌ترین اثر خون شهید بهشیتی را کنار زدن نقاب از چهره‌ نفاق دانست و افزود: «با شهادت شهید بهشتی مردم دانستند که جریان مقابل انقلاب، خواهان جمهوریت منهای اسلام است و دل در گروی شرق و غرب دارد».

در ابتدای این مراسم اسدالله بادامچیان قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، به تلاش های اخیر آمریکا برای توطئه و تخریب در ایران اشاره کرد و تاکید نمود: «دشمن این بار درصدد ترور و حذف فیزیکی مسئولان است».

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به برخی بیانات شهید بهشتی، بر ضرورت تحزب در اندیشه وی بر مبنای اسلام و خدت بر جامعه تاکید کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین