کد خبر: ۷۷۲۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
فرماندهان، خاطرات‌شان را بنویسند تا جوانان ما در تاریخ تحقیر نشوند

فرمانده سپاه: قبلاً دانش آموزان شاهنامه می‌خواندند، امروز هر شهید ما یک شاهنامه است

اگر قبلاً دانش آموزان و نوجوانان شاهنامه می‌خواندند، امروز آنقدر داستان‌های واقعی، اما شبیه به افسانه می‌خوانند که همچون شاهنامه است. هر شهید ما یک شاهنامه دارد می‌توان از او کتابی وسیع نوشت که پایان نداشته باشد.
فرمانده سپاه: قبلاً دانش آموزان شاهنامه می‌خواندند، امروز هر شهید ما یک شاهنامه است
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تجلیل از فرماندهان گردان‌های رزمی دفاع مقدس با عنوان «قهرمانان خط شکن» گفت: این لحظات یکی از با شکوه‌ترین لحظات تاریخ اسلام و ایران است. مومنان خدا توانستند غلبه خون بر شمشیر، اسلام بر کفر و نور ایمان را در عرصه دفاع به اثبات برسانند.

سرلشکر حسین سلامی ادامه داد: آزادی خرمشهر، فتح شهری بود که ماه‌ها در اسارت دشمن قرار داشت. با فتح این شهر نشان داده شد که ایران هرگز رنگ اشغال و شکست را نخواهد پذیرفت. این لحظات برای ما خاطره ساز است چرا که در جمع خانواده‌های شهدا هستیم که مظاهر صبر و استقامت هستند و بر مصیبت عزیزان‌شان پایداری کردند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا بدانند نه فقط امروز،بلکه تا ابد آنچه به نام عظمت، بزرگی، امنیت و آسایش برای هموطنان عزیز ماست حاصل خون شهدای‌شان است، توضیح داد: شهدا جانانه جنگیدند و همانند علی اکبر امام حسین (ع) به میدان رفتند.

آنها رفتند تا ما زنده بمانیم و جوانان کهنسالی که در این مراسم هستند، روح جوانمردی و غیرت در وجودشان موج می‌زند. فرماندهان گردان دوران دفاع مقدس مانند شیر، کمر دشمن و سیاست‌های استکبار و آمریکا را می‌شکستند.این عزیزان مردان خطوط نبرد هستند و بیرق از دستشان هرگز نمی‌افتاد.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: فرماندهان گردان دفاع مقدس مفسران حقیقی آیات جهاد هستند و هرگز از دشمن نترسیدند و نلرزیدند وهرچه به خطر نزدیک می‌شدند آرام تر و متین‌تر بودند.

گاهی فکر می‌کنیم حماسه‌ها مربوط به تاریخ و گذشته هستند اما تاربخ را آفرینش‌گران حماسه‌هایی جاوید می‌نویسند. آنها که به هنگام وارد عمل شدند تا هویت‌شان و عزت‌شان و ایمان‌شان محو نشود.

وی افزود: هنر آنها ساختن یک حماسه همیشگی است. شما در زمان جلو می‌روید و با ابدیت این ملت پیش می‌روید. یک نبرد گاهی معادل حیات دائمی یک ملت است.

جنگ همیشه برای نابودی، ناپدید و محو کردن یک ملت آغاز می‌شود. شما شهرهای ویران شده و آوارگی مردم و یتیم شدن کودکان را می‌بینید . این سرنوشت کسانی است که به موقع در مقابل دشمن نایستند.

شهرهای ما سرشار از آرامش ، پیشرفت و صاحب افتخار هستند. اگر قبلاً دانش آموزان و نوجوانان شاهنامه می‌خواندند، امروز آنقدر داستان‌های واقعی اما شبیه به افسانه می‌خوانند که همچون شاهنامه است.

هر شهید ما یک شاهنامه دارد می‌توان از او کتابی وسیع نوشت که پایان نداشته باشد. چنین کشوری هرگز اشغال نمی‌شود و در او طمع نمی‌کند چون می‌داند به چه سرنوشت شومی گرفتار خواهد شد.

سردار سلامی با اشاره به برخی از سرداران و امیران در قید حیات و شهید، توضیح داد: هنوز هم در چهلمین سال فتح خرمشهر یک پاسدار شهید به نام «حسن صیاد خدایی» و دو شهید هم از ارتش به لقاء الله پیوستند چون حیات یک ملت راهی جز طی کردن طریق شهادت ندارند. شما برای جهادتان مزدی نخواستید و دوست گمنامی بودید. وقتی ملتی چنین انسان‌هایی دارد خاطر جمع است که امام‌شان را تنها نخواهند گذاشت. شما استوانه‌های مستحکم ایران هستید.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: این همه زیبایی را در سینه‌هایتان ضبط نکنید گاهی دوستان فکر می‌کنند بیان خاطرات‌شان تظاهر است اما اینگونه نیست باید خاطرات‌تان را به کتاب تبدیل کنید.

رمز پیروزی ما در دفاع مقدس عاشورا بود و هرگز به خاطر دفاع مقدس شکست نخواهیم خورد. شما سرچشمه جوشان حقایق و فرهنگ و ایمان هستید. جوانان ما با خاطرات شما ایمان‌شان واقعی می‌شود. دشمن شبه می‌افکند تا ایمان جوانان را بگیرد. تا هستید خاطرات‌تان را بنویسید و بگویید. تا جوانان ما در تاریخ تحقیر نشوند. دفاع میراث یک ملت است. این شکوه تمام نمی‌شود.به قوت شما ما این لباس سبز پاسداری را به تن کرده‌ایم. خداوند به دست شما ما را پیروز کرده است.

شما تندیس‌های زنده آزادی ملت ما هستید. وجود شما دستاورد است. رهبر ما، این انسان شجاع در قلب میدان مواجهه جهانی ایستاده‌ است و به شما اعتماد دارد و خداوند این امام و پیشوای عزیز که نایب امام زمان (عج) است را همانند جدش به نصر خویش و مومنین تایید فرموده است. تا شما هستید اسلام و ایران و انقلاب بزرگمان برقرار است.

همچنین ضمن تجلیل از ۳۵۰ فرمانده گردان دوران دفاع مقدس، از ۱۹ خانواده فرمانده گردان از 19 استان تقدیر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
10
ما همچنان کودکان خود را به خواندن شاهنامه بی بدیل فردوسی بزرگ تشویق و ترغیب میکنیم. چنگ کشیدن به چهره مفاخر ملی که موجب رشک جهانیان هستند، خط قرمز ملت ایران است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین