کد خبر: ۷۷۲۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

تشکیل یک کمیته برای بررسی طرح احیای وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون اجتماعی برای بررسی طرح احیای وزارت بازرگانی خبر داد.
تشکیل یک کمیته برای بررسی طرح احیای وزارت بازرگانی
آفتاب‌‌نیوز :

کیومرث سرمدی واله، در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون دو دستورکار داشت که یکی از آنها طرح تشکیل وزارت بازرگانی بود و این طرح در دوره دهم مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود.

وی در ادامه افزود: این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و رفع اشکال نمی‌شود که مجددا مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت مصمم است که این کار انجام شود، خاطرنشان کرد: همان طور که می‌دانیم بخشی از وزارت صمت و وزارت بازرگانی و صنعت و معدن با هم ترکیب شدند و وزارت صنعت‌، معدن و تجارت تشکیل شد، اما اکنون دولت به دنبال احیای وزارت بازرگانی است که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

سرمدی تصریح کرد: مصوبه جلسه امروز در رابطه با موضوع احیای وزارت بازرگانی این بود که کمیته مشترکی میان کمیسیون اجتماعی و ارکان مختلف دولت و عضویت سازمان امور اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مجلس تشکیل شود تا وظایفی که در حال حاضر بخشی از آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و بخشی بر عهده وزارت صمت است، بخش‌هایی که به وزارت بازرگانی مربوط می‌شود را احصاء کرده و کارشناسی کنند و در این کمیته بررسی شود تا کارهای کارشناسی برای تشکیل وزارت بازرگانی انجام شود.

وی در تشریح دستورکار دیگر کمیسیون اجتماعی گفت: این دستور کار طرح نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه‌ای بود که کلیات آن در گذشته در کمیسیون اجتماعی تصویب شده بود و امروز مجددا جزئیات مواد و تبصرات آن بررسی شد و به تصویب رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: به طور مثال فردی ۱۵ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارد و به نوعی این بیمه قطع شده و مجددا در بیمه دیگری مانند خدمات درمانی ۱۵ سال سابقه کار داشته که با این طرح بتواند سوابق بیمه‌ای خود را به آنجا انتقال دهد و تجمیع شود.

سرمدی خاطرنشان کرد: همچنین در مواردی نیز بعضا پیش می‌آید که فرد ۱۵ سال در یک بیمه سابقه دارد و ۱۵ سال بعدی نیز در بیمه دیگری که مجموعا ۳۰ سال می‌شود و این شخص می‌تواند از دو جا مستمری بازنشستگی خود را دریافت کند.

وی در رابطه با مهمانان حاضر در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی گفت: مهمانانی از سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین