کد خبر: ۷۷۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۴

آغاز ریاست دوره‌ای فرانسه در اتحادیه اروپا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  به دنبال آغاز ریاست دوره‌ای فرانسه در اتحادیه اروپا، «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور فرانسه متعهد به حفاظت از اتحادیه اروپا و رسیدگی به نگرانی‌های روزمره شهروندان اروپایی شد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، رئیس جمهور فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:« فرانسه برای حل مسائلی از جمله تغییرات آب و هوایی مهاجرت و امنیت، اقتصاد، بهداشت و غذا تلاش خواهد کرد». او در ادامه هشدار داد 27 کشور اروپای در صورتی که به این مسائل  توجه نکنند در خطر خواهند بود.

سارکوزی در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت: «باید درباره چگونگی حفاظت از مردم اروپا تلاش کرد و از این کلمه نترسیم».« اشتباهاتی در ساخت اروپا وجود دارد و باید به طور عمیق بنیاد ساختاری اروپا را تغییر دهیم». 

سارکوزی به همراه اعضا کابینه خود سه‌شنبه با مقامات کمیسیون اتحادیه اروپا دیدار می‌کنند. شایان ذکر است دوشنبه شب برج ایفل با روشن کردن چراغ‌های آبی و زرد به رنگ پرچم اتحادیه اروپا آغاز دوره شش ماهه ریاست فرانسه در اتحادیه را جشن گرفت. 

در عین حال جاه طلبی‌های سارکوزی برای اروپا با مخالفت ایرلند برای امضاء معاهده لیسبون مواجه شده است و رئیس جمهور فرانسه 11 جولای برای گفتگو با مقامات به ایرلند سفر می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین