کد خبر: ۷۷۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۰

گزارش تصویری: هواپیمایی که به مقصد نرسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:ساعت 9 بامداد روز 12 تیر 1367" 3 ژوئیه 1988" هواپیمای ایرباس 655 خطوط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ۲۹۰ مسافر وخدمه درحالی از بندر عباس راهی دبی بود که بیشترسرنشینان آن بویژه کودکان ایرانی به اتفاق خانواده های خود تعطیلات تابستانی را در ایران گذرانده بودند وقصد داشتند نزد پدران خود که در امارات متحده به کار مشغول بودند، باز گردند.
خلبان هواپیما کاپیتان شادمهر مشخصات پرواز را برای مسافران بازگو می کرد: سطح پرواز 14 هزار پا ، مقصد دوبی مدت پرواز یک ساعت تعداد مسافران 275 نفر.
در حالی که 66 کودک ایرانی همراه خانواده های خود، شادی کنان در صندلی های خود در هواپیمای ایرباس 655 مستقر شده بودند.مداخله نیروهای متجاوز امریکایی و هوس بازی کاپیتان راجرز، نظامی که دوست داشت برای یک بار هم که شده جنگیدن را تجربه کند ، شادیهای مسافران را به تلی از خاکستر تبدیل کرد.
هواپيماهاي ايرباس 300 متعلق به شركت هواپيمائي جمهوري اسلامي كه از بندرعباس به پرواز درآمده و عازم دبی بود، در كريدور هوائي ايران و در نزديكي جزيره ايراني هنگام هدف قرار گرفت و تمامي 290 سرنشين آن،‌ شامل مسافران و كادر پروازي و خدمه و پيكرهاي خونينشان، بهمراه قطعات تكه‌تكه شده هواپيما، در آبهاي نيلگون خليج‌فارس سقوط كرد.
{$old_album_77312}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین