کد خبر: ۷۷۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

ورود نفتکش حامل نفت ایران وارد آب‌های ونزوئلا

ونزوئلا در حال حاضر نیاز فوری به افزایش تولید سوخت دارد تا از بحران بنزین و گازوئیل جلوگیری کند.
ورود نفتکش حامل نفت ایران وارد آب‌های ونزوئلا
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش کشتیرانی و داده‌های ردیابی کشتی‌ها که توسط خبرگزاری رویترز رویت شده، نفتکشی حامل حدود یک میلیون بشکه نفت خام سنگین متعلق به ایران در روزهای اخیر برای تحویل به بزرگ‌ترین پالایشگاه ونزوئلا وارد آب‌های این کشور شده است.

ایران و ونزوئلا اخیرا قرارداد سوآپ امضا شده در سال گذشته را گسترش داده و عرضه نفت خام سنگین ایران به پالایشگاه ال‌پالیتو و مرکز پالایش پاراگونا را اضافه کرده اند. این اقدامات بخشی از تلاش دو کشور برای بازسازی تاسیسات فرسوده ونزوئلاست.

ونزوئلا در حال حاضر نیاز فوری به افزایش تولید سوخت دارد تا از بحران بنزین و گازوئیل جلوگیری کند. در سال‌های اخیر بحران سوخت در این کشور باعث صف‌های طولانی خودرو و کامیون در مقابل جایگاه‌های سوخت شده است. سند رویت شده نشان می‌دهد نفتکش «سوئزمکس سیلویا» با پرچم ایران، روز یکشنبه به نزدیکی بندر «آموی» ونزوئلا رسید.

به گزارش سرویس نظارت بر تانکرهای نفت، چند روز قبل در تصاویر ماهواره‌ای این کشتی نزدیک به پایانه خوزه، بزرگ‌ترین بندر ونزوئلا دیده شده بود. داده‌ها همچنین نشان می‌دهد کشتی اوایل آوریل از خلیج عمان حرکت کرده است.

اردیبهشت‌ماه امسال جواد اوجی، وزیر نفت کشورمان در سفری رسمی به ونزوئلا با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور و طارق الایسامی، همتای ونزوئلایی خود دیدار و مذاکره کرد. رئیس جمهور ونزوئلا این دیدار را «نشستی سازنده برای تعمیق پیوندهای برادری و همکاری در زمینه انرژی» توصیف کرد. همچنین وزارت نفت ونزوئلا هدف این دیدارها را «دستیابی به راهکارهایی برای غلبه بر تحریم‌های یکجانبه تحمیلی آمریکا» عنوان کرد.

گفتنی است ونزوئلا شریک کلیدی ایران در آمریکای لاتین برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکاست. تا پایان سال ۲۰۰۸ همکاری ایران با ونزوئلا شامل ساخت کارخانه مونتاژ خودرو، کارخانه سیمان و برقراری پرواز مستقیم بین تهران، دمشق و کاراکاس توسط ایران ایر بوده‌ است. از آن زمان، روابط تجاری ایران و ونزوئلا به‌طور پیوسته افزایش یافته و دو کشور فعالیت‌های اقتصادی مشترکی را در بخش‌های مختلفی از جمله انرژی، کشاورزی، ساخت مسکن و زیرساخت‌ها آغاز کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین