کد خبر: ۷۷۳۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

نامه‌نگاری امیرعبداللهیان درباره پدیده ریزگرد‌ها با کشور‌های دارای منشاء ریزگرد

وزیر امور خارجه کشورمان به وزرای خارجه کشور‌های دارای منشاء ریزگرد و یا مبتلا به بحران زیست محیطی حاصل از انتشار گسترده گرد و غبار در منطقه نامه نوشت.
نامه‌نگاری امیرعبداللهیان درباره پدیده ریزگرد‌ها با کشور‌های دارای منشاء ریزگرد
آفتاب‌‌نیوز :

در پی تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه و دستور اکید رییس جمهور برای پیگیری عاجل، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه طی نامه‌ای به وزرای خارجه کشور‌های دارای منشاء ریزگرد و یا مبتلا به بحران زیست محیطی حاصل از انتشار گسترده گرد و غبار در منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر همکاری‌های فنی دوجانبه برای مهار ریزگردها، خواستار انعقاد یک کنوانسیون منطقه‌ای با مشارکت سازمان ملل متحد و سازمان‌های تخصصی آن بخصوص برنامه محیط زیست ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی است.

امیر عبداللهیان در این نامه افزوده است: لازم است ذیل این کنوانسیون یک صندوق ایجاد شود که کمک‌های بین المللی و منطقه‌ای به آن واریز شده و هر چه سریعتر از محل این صندوق مبارزه با پدیده ریزگرد‌ها و بیابان زایی هماهنگ‌تر و سریعتر انجام شود.

وزیر امورخارجه کشورمان در بخش دیگری از نامه خود یادآور شده است: این پدیده زیست‌محیطی مرز نمی‌شناسد و به سلامت همه مردم منطقه مرتبط است لذا ضرورت دارد که همه دولت‌های منطقه فارغ از مسائل سیاسی در مقابله با بحران گردوغبار بصورت جدی و موثر مشارکت نمایند.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پیش از این نیز در خصوص ضروروت اقدام دو جانبه و جمعی برای مهار پدیده گرد و غبار و بیابان زایی با وزرای خارجه عراق، سوریه، کویت و ترکیه بصورت تلفنی گفتگو کرد. وی از وزیر خارجه عراق خواست که عربستان نیز بعنوان یکی دیگر از کشور‌های منشا و مبتلا به این بحران، این ایده را مورد توجه جدی قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین