کد خبر: ۷۷۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹
یکی از اساتید اقتصاد ایران با اشاره به طرح جدید دولت:

نمایندگان مجلس منفعلانه عمل نکنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «عمل عجولانه دولت در اجرای طرح پرداخت نقدی یارانه ها بیشتر حرکتی سیاسی و تبلیغاتی است تا طرحی اقتصادی».

وحید محمودی عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه تهران، در گفتگو با سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب با اشاره به اجرای طرح سوبسیدها توسط دولت گفت: «هدفمند کردن یارانه‌ها امری مهم و ضروری در جامعه ایران است اما روشی که دولت پیشنهاد داده روشی موثر و اجرایی نیست».

وی همچنین با بیان اینکه دریافت نقدی یارانه مبتنی بر تفکر آزاد حاکمیت بازار در جامعه است، افزود: «دولت در مورد پرداخت نقدی یارانه‌ها چنین تفکری را می‌خواهد اعمال کند ولی آیا واقعا معتقد به حاکمیت بازار و اقتصاد آزاد در ایران هست؟». 

این استاد اقتصاد دانشگاه تهران یادآور شد: «هنوز در کشور با اقتصاد محض و بخش خصوصی مشکل داریم پس چگونه این حرکت را قائل به این جهت پیش خواهیم برد».

وی در پاسخ به پرسش آفتاب که چرا دولت نیازی به طرح پرداخت یارانه در مجلس نداشت گفت: «این طرح حتماً باید درمجلس و نزد نمایندگان مردم به بحث و بررسی گذاشته می‌شد و اینجا این سوال مطرح می‌شود آیا دولت از این مسئله برای تبلیغات استفاده کرده و  با نزدیک شدن انتخابات و پروسه زمانی طولانی طرح این شیوه جدید اقتصادی دولت در مجلس به اهداف تبلیغاتی خود نمی‌رسیده است». 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تعجیل دولت در اجرای این طرح را عجیب دانست و گفت: «این عمل دولت بیشتر حرکتی سیاسی و تبلیغاتی است تا طرحی اقتصادی».

وی گفت: «دولت اگر می‌خواست با ارائه چنین طرح های اقتصادی به حل مشکلات فعلی ایران در زمینه اقتصاد بپردازد باید زودتر از این اقدام می‌کرد نه در سال آخر ریاستش».

محمودی ضمن اظهار تاسف از این که دولت در این زمینه تنها به نظر شخصی خود توجه نشان داده، اظهارداشت: «نمایندگان نباید در این مورد منفعلانه عمل کرده و سکوت کنند».

وی تصریح کرد: «نمایندگان نباید اجازه دهند دولت بدون در نظر گرفتن تصمیم آنها طرحی را در جامعه اجرا کندکه اثرات مخربی بر اقتصاد جامعه ایران در پی خواهد داشت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین