کد خبر: ۷۷۳۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
برای نوبت پنجم آبیاری مزارع شرق اصفهان،

خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده‌رود با هدف جاری سازی آب در بخش های خشک رودخانه از جمله کلانشهر اصفهان و تخصیص آب برای نوبت پنجم آبیاری مزارع شرق این دیار خبر داد.
خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

محمود چیتیان زمان افزایش خروجی سد زاینده رود را ۱۰ روز اعلام کرد.

بنا به گزارش شرکت آب منطقه ای اصفهان، ذخیره فعلی سد زاینده رود با ظرفیت نُرمال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب بیش از ۳۸۰ میلیون مترمکعب است.

حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نواحی حقابه‌داران شرق استان اصفهان در پی افزایش خروجی سد زاینده‌رود و تخصیص بخشی از حقابه کشاورزان در بهمن ۱۴۰۰ زیر کشت رفت.

خروجی سد زاینده‌رود ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ با هدف جاری سازی آب در بستر رودخانه در حوزه شهر اصفهان و سپس شرق استان به‌منظور کشت غله در بخشی از اراضی کشاورزی بصورت پلکانی افزایش و ساعت ۱۰ صبح ۲۴ بهمن کاهش یافت، در نتیجه بخش قابل توجهی از بستر زاینده‌رود از جمله در شهر اصفهان و شرق استان دوباره خشک شد.

آبیاری مزارع شرق اصفهان برای نوبت دوم از روز پنجم تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ با افزایش خروجی سد و جریان یافتن آب در رودخانه، انجام و بعد از آن، آب در بستر رودخانه دوباره خشک شد.

در نوبت سوم، خروجی سد با هدف آبیاری کشت کشاورزان شرق استان بامداد ۲۶ فروردین افزایش یافت و یک روز قبل از آن نیز برای آبیاری باغ‌های غرب استان، خروجی سد بیشتر شد و به گفته مسوولان شرکت آب منطقه‌ای، آب رودخانه حدود ۱۰ روز جاری خواهد بود.

همچنین خروجی سد زاینده‌رود با هدف جاری سازی رودخانه و تخصیص آب برای نوبت چهارم آبیاری مزارع شرق اصفهان از نیمه شب پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز افزایش پیدا کرد و پس از آن بخش قابل توجهی از زاینده رود بخصوص در غرب و مرکز و شرق اصفهان خشک شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین