کد خبر: ۷۷۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۶
رئیس مجلس خبرگان رهبری:

اطلاع‌رسانی یكی از نقاط ضعف كشورهای اسلامی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «اطلاع‌رسانی یكی از نقاط ضعف كشورهای اسلامی است و غربی‌ها با توجه به قدرتشان در این زمینه تلاش می‌كنند تا تاثیرگذار باشند». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از فارس آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار جمعی از نخبگان و فعالان مسلمان خارجی،‌ شركت‌كننده در دوره‌های آموزشی جامعه المصطفی العالمیه قم كه در آن جمعی از اصحاب رسانه از برخی كشورهای اسلامی نیز حضور داشتند، گفت: «اطلاع‌رسانی یكی از نقاط ضعف كشورهای اسلامی است و غربی‌ها با توجه به قدرتشان در این زمینه تلاش می‌كنند تاثیرگذار باشند ولی امروزه شاهدیم در برخی كشورهای اسلامی با تاسیس ارگان‌های تبلیغی، اطلا‌ع‌رسانی و برنامه‌سازی‌های قوی، حركتی عظیم برای تغییر این وضعیت آغاز شده است». 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تهدیدهای غرب و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران از بدو شكل‌گیری همیشه با این تهدیدها مواجه بوده و این موضوع جدیدی نیست. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری مهمترین نیاز امت اسلامی را فراگیری دانش و علوم روز و همچنین فرهنگ اصیل اسلامی عنوان كرد و افزود: «اسلام ارزش و اهمیت بالایی به فراگیری دانش داده است و اولین آیاتی كه بر پیامبر اسلام نازل شد بر اهمیت و جایگاه قلم و آموزش تاكید كرده است».
 
وی افزود: «دنیای غرب به درستی برای رهائی از قرون وسطی و دوران جهل و تاریكی، رمز پیشرفت مسلمانان را كه همانا توجه به علم و فرهنگ بود الگوی خود قرار داد و توانست جایگاه خود را تغییر دهد». 

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: «اكنون میان امت اسلامی یك نهضت علمی به چشم می‌خورد و جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش می‌كند در این حركت وسیع، جایگاه و سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد». 

هاشمی رفسنجانی رشد قابل توجه دانشگاه‌ها و مراكز علمی دینی در جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای جذب علاقمندان دیگر كشورها و همچنین سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس دانشگاه در كشورهای اسلامی را در این راستا مورد توجه قرار داد و افزود: «ارتباط عمیق میان دنیای اسلام از طریق اینگونه اقدامات قابل گسترش است». 

رئیس مجلس خبرگان رهبری، امت اسلامی را توجه به دانش و فرهنگ در مرحله اول و اتحاد و همدلی عنوان كرد و گفت: «با احیاء این دو موضوع و عدم اجازه به افراد تندرو و افراطی، برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و سعه صدر می‌توانیم جایگاه گذشته خود را بازیابیم». 

هاشمی رفسنجانی تاكید روی مشتركات و پرهیز از طرح نقاط اختلاف را مهمترین عامل برای شكل‌گیری وحدت و همدلی عنوان كرد و گفت: «‌اختلاف نظر در هر مكتب و ایده‌ای طبیعی است ولی ایجاد نزاع و درگیری در جهت خواست دشمنان می‌باشد». 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی در خصوص تهدیدهای غرب و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «جمهوری اسلامی ایران از بدو شكل‌گیری همیشه با این تهدیدها مواجه بوده و این موضوع جدیدی نیست». 

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: «انقلاب اسلامی ایران همیشه با اتكا به مردم و حضور آنها در صحنه بر مشكلات و تهدیدات غلبه كرده است». 

در ابتدای این دیدار عباسی معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه، گزارشی از روند شكل‌گیری از جامعه و آموزش‌هایی كه برای طلاب علوم دینی از كشورهای خارجی در این مركز صورت می‌گیرد، ارائه كرد و تقریب میان مذاهب اسلامی و اتحاد و انسجام میان مسلمانان را از اهداف فعالیت‌های این جامعه بیان كرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین