کد خبر: ۷۷۳۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳

پوتین: در صورت لغو تحریم‌ها، برای غلبه بر بحران غذایی کمک می‌کنیم

تحلیل‌گران معتقدند که بحران غذا و ناامنی غذایی تنها یکی از تبعات جنگ در اوکراین است که با توجه به خشکسالی و تغییرات اقلیمی اخیر، بخش قابل توجهی از مردم سراسر جهان را متاثر کرده و جمعیت مواجه با ناامنی غذایی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
پوتین: در صورت لغو تحریم‌ها، برای غلبه بر بحران غذایی کمک می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور روسیه گفت: در صورت لغو تحریم‌ها علیه روسیه، مسکو آماده است برای غلبه بر بحران غذایی ناشی از مسدود شدن غلات اوکراین و روسیه به دلیل درگیری‌های جاری، کمک کند.

به گزارش روزنامه لو فیگارو، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا، اظهار داشت: در صورت تحقق این خواسته، روسیه آماده است تا در غلبه بر بحران غذایی از طریق صادرات غلات و کود، مشارکت قابل توجهی داشته باشد.

جنگ‌ها به طور کلی تهدیدی برای امنیت غذایی مناطق درگیر محسوب می‌شوند اما جنگ میان اوکراین و روسیه از آنجا که هر دو از تولیدکنندگان مهم و صادرکنندگان جهانی غلات و دانه‌های روغنی هستند، جهان را با بحران غذایی جدی مواجه کرد.

این بحران در کشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه به شکل افزایش بهای غلات رخ نشان داد اما وضعیت نگران‌کننده‌ای را برای کشورهای فقیر و نیازمند به کمک سازمان‌های جهانی رقم زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
0
0
باجگیری در روز روشن؟؟؟
ایشون دنیا رُ با سر گردنه اشتباه گرفته، مثل بعضی از رفقاش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین