کد خبر: ۷۷۳۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
بقیه ساختمان‌های مالک در خرمشهر و آبادان هم خطرناکند

مخبر: فساد گسترده‌ای میان عوامل متروپل وجود دارد/ متروپل قابل مقایسه با پلاسکو نیست

 معاون اول رئیس جمهور گفت: در حادثه متروپل فساد گسترده‌ای میان سازنده، پیمانکار، مالک و دستگاه‌های مجوزدهنده وجود دارد که باید به سرعت به آن رسیدگی شود.
مخبر: فساد گسترده‌ای میان عوامل متروپل وجود دارد/ متروپل قابل مقایسه با پلاسکو نیست
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر دزفولی در حاشیه بازدید از ساختمان متروپل در آبادان در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه متروپل اظهار کرد: در زمان وقوع این حادثه رئیس جمهور در خارج از کشور حضور داشت و به سرعت سفر خود را جمع و به ایران بازگشت. آقای رئیسی از همان جا مرتبا در تماس بود و دستورات موکدی در بسیج امکانات برای رسیدگی به حادثه متروپل صادر کرد. پس از این دستور، وزیر کشور به سرعت به آبادان اعزام شد و همچنین همه مسئولان مجربی که در حادثه پلاسکو حضور داشتند به سرعت به محل متروپل فرستاده شدند.

مخبر دزفولی گفت: همه امکانات بسیج شده است و امیدواریم هرچه سریعتر این وضع را به پایان برسانیم. کار کاری پیچیده، سخت و زمان‌بر است به ویژه اینکه جان انسان‌ها مطرح است و نمی‌توان بی‌محابا عمل کرد و باید با دقت عمل کنیم. در حادثه متروپل فساد گسترده‌ای میان سازنده، پیمانکار، مالک و دستگاه‌های مجوزدهنده وجود دارد که باید به سرعت به آن رسیدگی شود. این رسیدگی باید به شکلی باشد که بازدارنده باشد تا در هیچ جای کشور کسی جرات چنین کاری نداشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رهبری از همان ابتدای حادثه موضوع را دنبال می‌کردند، گفت: این موضوع روز گذشته علنی شد اما ایشان از همان روز دستوراتی را در این زمینه دادند.

مخبر دزفولی با بیان اینکه باید به شکلی عمل شود تا این موضوع تکرار نشود، عنوان کرد: در خرمشهر و آبادان ساخت و سازهایی از سازنده متروپل وجود دارد که محل خطر است. باید به این ساختمان‌ها نیز رسیدگی شود. باید با عاملان حادثه متروپل که چه مقصر و چه قاصر باشند با جدیت برخورد شود. اینکه کسی بخواهد به این شکل جمع‌آوری مال نامشروع آن هم به قیمت جان مردم کند، اصلا قابل قبول نیست. دولت دو موضوع را دنبال خواهد کرد؛ اول اینکه مساله را به سرعت جمع کند و دوم به خانواده‌های آسیب‌دیده در این حادثه رسیدگی کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ممکن است برای آواربرداری نیاز به تخریب برخی از خانه‌ها باشد و یا خانه‌ای آسیب ببیند که دولت در این زمینه خسارات را جبران خواهد کرد. از همکاری مردم صمیمانه تشکر می‌کنم. مثل همیشه دولت مدیون مردم است و مردم آبادان و خرمشهر نهایت همکاری را با ما داشتند.

مخبر: فاجعه غیر قابل تحملی رخ داده است / متروپل قابل مقایسه با پلاسکو نیست

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه فاجعه بسیار بد و غیر قابل تحملی رخ داده است، گفت: متاسفانه تاکنون ۲۴ فوتی داشتیم و احتمال اینکه هنوز افرادی زیر آوار باشند وجود دارد. این حادثه تاکنون ۳۷ مصدوم داشته که حال سه تا چهار نفر حاد بود که در حال بهبود هستند. امیدوارم در یکی دو روز آینده تکلیف همه چیز روشن شود. البته کار در متروپل بسیار پیچیده است و قابل مقایسه با حادثه پلاسکو نیست. این ساختمان در بافت کوچه‌های تنگ و باریک قرار دارد و از طرف دیگر، ساختمان وضعیت بسیار بدی دارد.

وی با بیان اینکه فاجعه بسیار بد و غیر قابل تحملی رخ داده است، افزود: این مسائل باید به گونه‌ای مورد رسیدگی قرار بگیرد که درسی باشد تا دیگر چنین کاری تکرار نشود. هنوز ساختمان‌هایی در کشور و منطقه وجود دارند که باید به سرعت به آن‌ها رسیدگی شوند که این کارها در حال پیگیری است تا احتمال وقوع چنین حوادثی به حداقل برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین