کد خبر: ۷۷۳۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

امام جمعه شیراز به مردم: یارانه را فقط برای ۴ کالا خرج کنید تا موجب افزایش قیمت سایر کالا‌ها و کاهش پول ملی نشود!

امام جمعه موقت شیراز با تسلیت شهادت حضرت امام صادق(ع)، اهمیت توجه به نقش رئیس مکتب تشیع در اعتلای معنویت و اخلاق و فضائل اخلاقی در جامعه را متذکر شد.
امام جمعه شیراز به مردم: یارانه را فقط برای ۴ کالا خرج کنید تا موجب افزایش قیمت سایر کالا‌ها و کاهش پول ملی نشود!
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی، در خطبه‌های نماز جمعه 6 خرداد شیراز، یکی از ویژگی‌های دوران امام حضرت امام صادق(ع) را انتقال قدرت امویان به عباسیان دانست و گامهای برداشته شده توسط آن امام همام برای اصلاح امور مسلمین را مبنایی و اثرگذار توصیف کرد.

او، با یادآوری اینکه ترجمه متون ایرانی و یونانی به عربی که به نهضت ترجمه نام گرفت را از دیگر ابعاد زمان امامت حضرت امام صادق(ع) برشمرد و گفت: در آن زمان کرسی‌های نظریه‌پردازی و تدریس در جهان اسلام برپا شد در این میان برخی از گروه‌ها اقدام به اختلاط در مباحث علمی بین نظریات ترجمه شده و مبانی اسلام کردند اما امام صادق(ع) با برپایی کرسی‌های تدریس و آزاداندیشی با علم لدنی الهی خود به مقابله با این نحله‌ها و گروه‌های فکری پرداخت.

محمودی همچنین با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر و آغاز دهه کرامت، اهمیت تاسی به سیره آن حضرت را یادآور شد و با بیان نقش بانوان در جامعه و الگوگیری بانوان از سیره حضرت معصومه(س) افزود: تاثیر بانوان و تحکیم خانواده یک تاثیر مستقیم در رشد جامعه است و تایید حرف من حافظه تاریخی کشور ایران است، بانوان در طول تاریخ ایثارگری زیادی داشتند که دفاع مقدس مهمترین تبلور این ایثار و فداکاری است‌.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه اجرای طرح اقتصادی دولت و برنامه اصلاح یارانه‌ها، یک ضرورت بود که با مواجهه پاسخ مثبت شهروندان فهیم همراه شد، اضافه کرد: باید یارانه نقدی، صرفا برای خرید همین اقلام هزینه شود تا موجب افزایش قیمت سایر کالاها و افت پول ملی نشود.

او اضافه کرد: توجه و اهتمام بیشتر به تولید دانش‌بنیان در کالاهای با اولویت، ارائه راهکارها برای جلوگیری‌کاهش ارزش پول ملی و نظارت جدی و مستمر در اجرا و عملی کردن این طرح لازم است تا زالوصفتان از این موقعیت سوءاستفاده نکنند.

محمودی با بیان ضرورت تحول ساختار اداری کشور و تاکید رئیس جمهور با عنوان انقلاب در ساختار اداری افزود: نظام اداری امروز یک نظام کمیت‌محور است و حرف اول را آمار می‌زند، این امر سبب می‌شود ارباب رجوع در ادارات سرگردان شوند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه گویا برخی از مدیران فراموش کردند برای باز کردن گره مردم سرکار هستند، گفت: این صندلی و جایگاه برای باز کردن گره کار مردم است اما تا زمانی که معیار بازدهی نظام اداری تاثیرگذاری و رفع مشکلات مردم نباشد، آمار و کمیت ملاک ارزیابی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
0
11
حاج اقا واقعا فکر کردی این پولی که دادن به کجای ما می رسه که این قدر برای خرج مردنش توصیه می دید؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین