کد خبر: ۷۷۳۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره‌شمالی

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه یک فرد و سه نهاد که مدعی ارتباط آنها با برنامه موشکی کره‌شمالی بوده، اعمال کرد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره‌شمالی
آفتاب‌‌نیوز :

آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه دو بانک روس و یک شرکت کره‌شمالی و یک فرد اعمال کرد و مدعی شد که این فرد و نهادها از برنامه تسلیحات کره‌شمالی حمایت می‌کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که شرکت بازرگانی «ایر کویو» و همچنین موسسات مالی روسیه‌ای «فار ایسترن بانک» و «بانک اسپوتنیک» را به دلیل مشارکت در تامین مالی و ایجاد درآمد برای سازمان‌های کره‌شمالی تحت تحریم قرار داده است.

واشنگتن همچنین «جونگ یونگ نام» را که نماینده شرکت SANS‌ کره شمالی در بلاروس بوده و به زعم آمریکا از سازمان‌های کره‌شمالی که مرتبط با توسعه موشک‌های بالستیک این کشور هستند حمایت می‌کند، تحت تحریم قرار داد.

نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل به درخواست‌ها درباره تحریم‌های جدید پاسخی نداده است.

تحریم‌های جدید آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که چین و روسیه بامداد جمعه (به وقت تهران) پیش‌نویس قطعنامه امریکا که خواستار تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل آزمایش‌های موشکی جدید این کشور بود را وتو کردند.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

غیر از روسیه و چین تمامی ۱۳ عضو دیگر شورای امنیت با پیش‌نویس قطعنامه آمریکا موافقت کردند. این نخستین بار از سال ۲۰۰۶ است که اعضای شورای امنیت بر سر کره شمالی به اختلاف علنی برمی‌خورند.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا خواستار ممنوع کردن صادرات تنباکو و نفت به کره شمالی بود. این قطعنامه همچنین خواستار تحریم گروه هکری «لازاروس» بود که ایالات متحده مدعی است با حکومت کره شمالی مرتبط است.

کره شمالی علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین