کد خبر: ۷۷۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱
در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد:

اعتراض شدید نادران به اقدامات قوه‌قضائیه و دادستانی

لاریجانی: نامه به ضرغامی نباید خوانده می‌شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نادران گفت: «هیات رئیسه باید از حیثیت مجلس و تک تک نمایندگان به خصوص اعضای هیات‌های تحقیق و تفحص دفاع کند که ما بتوانیم بعدا همین کارها را با قاطعیت ادامه دهیم».

به گزارش خبرنگار پارلمانی مجلس، نماینده تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه با استناد به مواد 115، 17 و 23 آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت:«ماده 115 اشاره دارد به اینکه هرگاه نمایندگان در رابطه با مسایل مهمه مملکتی یا بین المللی و مناسبت های خاص لازم بدانند می توانند بیانیه صادر کنند و هیات رئیسه موظف است چنانچه بیانیه صادره به امضای حداقل نصف بعلاوه یک مجموع نمایندگان رسیده باشد آن را در پایان جلسه علنی مجلس قرائت کند».

وی افزود:«ماده 17 ناظر به بی طرفی هیات رئیسه و رعایت عدالت و انصاف در برخورد است، اما ما متاسفانه در رابطه با نامه ای که به امضای 213 نفر از نمایندگان مجلس در خصوص مسایل فی مابین هیات تحقیق و تفحص از قوه قضاییه در مجلس و بعضی از مقامات قضایی و همچنین نامه ای که دیروز در ارتباط با رئیس سازمان صدا و سیما قرائت شد مواجه با معیارهای دوگانه شده‌ایم».

نادران خطاب به رئیس مجلس گفت:« دیروز در پاسخ تذکر جناب دکتر مطهری فرمودید چون نامه خطاب به من بوده نامه تلقی می‌شود نه بیانیه که ما آن را قرائت نکردیم. در صورتی که نامه به آقای ضرغامی دیروز از همین تریبون قرائت شد».

وی خاطرنشان کرد:«ما تقاضا داریم مشخص شود اولا معیارهای بیانیه از نظر هیات رئیسه چیست که ما از این به بعد عنوان نامه ها را خط بزنیم و بنویسیم بیانیه تا قابل قرائت باشد. ثانیا ماده 115 هیات رئیسه را موظف می‌کند و حقِ تشخیص نمی‌دهد».

نماینده تهران تصریح کرد:«ما الان با یک پدیده‌ای که در کشور اتفاق افتاده مواجهیم که موضوع پالیزدار را به اعضای هیات تحقیق و تفحص از قوه قضاییه مربوط می‌کند. به رئیس محترم هیات تحقیق و تفحص برادر عزیزمان دکتر کامران که از رزمندگان و خانواده شهدا است از طریق مطبوعات احضاریه دادند. آقای دکتر دهقان نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص که آزاده هستند و دهها سال زحمت کشیده‌اند را از طریق مطبوعات احضار کرده‌اند. برادر عزیزمان دکتر زاکانی که از اساتید ما هستند و از عزیزان جانباز این کشور و سلامت نفسشان بر کسی پوشیده نیست را مورد اتهامات قرار می‌دهند که خودشان لایق آن عبارات هستند».

نادران گفت: «سرکار خانم آجرلو خواهر دو شهید هستند اما اینگونه شبانه و به بهانه‌های واهی به خانه‌اش می‌ریزند. چگونه به خودشان اجازه می‌دهند به حریم مجلس تجاوز کنند و هتک حرمت نمایند».

رئیس مجلس در پاسخ گفت: «من در این مورد چندین بار نظرم را گفته‌ام. ما بعضی از این اقدامات و رفتارهای رسانه‌ای که مسئولین قوه قضاییه نشان دادند را به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم. افرادی که شما نام بردید افراد بسیار شریف و نمایندگان ارزنده‌ای هستند و صیانت از حقوق نمایندگان وظیفه ماست و ما جلسات مکرری داشته‌ایم و به نحو درستی از حقوق قوه مقننه دفاع می‌کنیم».

وی افزود: «درمورد تذکری که دادید اگر بیانیه‌ای صادر کنید مطابق ماده 115 ما حتما آن را قرائت می‌کنیم و هیچ ربطی به محتوای آن ندارد. اما اینکه نامه‌ای به یک مسئول نوشته شود از سنخ بیانیه نیست. شما ابتدای آن بنویسید بیانیه نمایندگان ما آن را خواهیم خواند».

لاریجانی تصریح کرد: «اینکه دیروز نامه‌ای قرائت شد ما این اشکال را قبول می‌کنیم. تصوری که دوستان داشتند و منتقل کردند این بود که بیانیه است. اما ایراد شما وارد است و نباید آن نامه را می‌خواندند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
اين آقاي زاكاني به دانشگاه آزاد اعتراض كرد پدرش را درآوردند...ايول به امپراتوري مخوف جاسبي و فك و فاميلش.اين كاراشون شديدا آنها را در بين دانشجويان منفور كرده.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
حال كه قوه قضائيه ميخواد كارشو درست انجام بده اونائي كه منفعت دارن نميذارين
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
با سلام نمايندگان آذربايجان شما چرا ساكت هستيد سلمان خدادي هم يك پاسدار و نيروي ارزشي است يك عده اي دارند او را فداي اهداف سياسي خود مي كنند
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۲
0
0
درود بر زاكاني دلاور كه در مقابل مافياي زر و زور جاسبي ايستاد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
0
0
اين آقايان نماينده چرا موقعي كه نمايندگاني از جناح مقابل جلب و بازداشت ميشدند صدايشان در نمي آمد ؟
خوب است برخي آقايان هم طعم برخوردهاي قضاپي را بچشند تا حاصل قانونگزاري و اعمال خود را ببينند .
ضمنا صرف نظر از موارد بالا برخورد قضاپي و اقدامات قوه قضاپيه نيز صرفا بايد در چهارچوب قانون صورت پذيرد و كنترل آن نيز با اهرمهاي قانوني پيش بيني شده انجام شود و هركسي به خود اجازه اظهار نظر قضاپي و دخالت در امر قضا را ندهد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین