کد خبر: ۷۷۳۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

آزادکار جوان تیم ملی در رویای شکست تانک روس

دارنده مدال‌های طلای جوانان جهان و بزرگسالان آسیا گفت: به مبارزه با عبدالرشید سعدالله یف روس و شکست او فکر می‌کنم.
آزادکار جوان تیم ملی در رویای شکست تانک روس
آفتاب‌‌نیوز :

امیرحسین فیروزپور درباره شروع فعالیتش در کشتی‌ اظهار کرد: ۲۶ خرداد ۲۰ ساله خواهم شد و حدود ۱۴ سال است که کشتی می‌گیرم. طلای نوجوانان آسیا و جهان را دارم و در جوانان جهان و بزرگسالان آسیا طلا گرفته‌ام. در امیدهای جهان هم سوم شده‌ام. پدرم قبلا کشتی می‌گرفت و علاقه او به کشتی باعث شد که من و برادرم محمدصادق کشتی‌گیر شویم. برادرم یک سال از من بزرگ‌تر است، او از بچگی خیلی به من کمک کرده و هر دو هم از نوجوانی در مسابقات موفق به کسب مدال شده‌ایم.

او درباره اولین تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان، گفت: طبق چرخه، هر کسی در قهرمانی کشور اول می‌شد به قهرمانی آسیا می‌رفت. این چرخه خیلی خوب است و باعث دیده شدن جوان‌ها می‌شود. من هم به همین واسطه دیده شدم و به مسابقات قهرمانی آسیا رفتم. در مغولستان ۴ کشتی گرفتم، حریف سختی هم نداشتم. حریف فینالم مغول بود که قدرت بدنی بالایی داشت اما موفق شدم او را با امتیاز عالی شکست دهم.

فیروزپور که میهمان برنامه دایره طلایی بود، درباره رقابت سخت با کامران قاسم‌پور برای رسیدن به دوبنده تیم ملی کشتی آزاد، گفت: کامران قاسم‌پور همشهری من است و احترام زیادی برایش قائلم. ما از قبل در جویبار با هم تمرین می‌کردیم. تمرین با او خیلی خوب بود و روحیه زیادی می‌گرفتم. هم او و هم حسن یزدانی الگوهای خوبی هستند و تمرین کردن با آن‌ها برای بچه‌های جوان خیلی خوب است.

قهرمان آسیا که قرار است تیم منتخب کشتی آزاد را در تورنمنت قزاقستان همراهی کند، در این‌باره خاطرنشان کرد: کادرفنی صلاح دانستند به قزاقستان اعزام شوم و در ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرم.

فیروزپور در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به مبارزه با کشتی‌گیر خاصی فکر می‌کند، گفت: بله، به عبدالرشید سعدالله‌اف روس و شکستش فکر می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین