کد خبر: ۷۷۳۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

حدادعادل: خانم‌ها باید در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب تاکید کرد: همیشه در گفتگو‌ها و مذاکرات با آقایان رؤسای ائتلاف استان‌ها بر این تأکید کرده‌ایم که سیاست شورای ائتلاف حضور نمایشی و تشریفاتی خانم‌ها نیست؛ حضور توده‌وار در مراسمات ملی برای ما کافی نیست و معتقدیم خانم‌ها باید در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند.
حدادعادل: خانم‌ها باید در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند
آفتاب‌‌نیوز :

غلامعلی حدادعادل در نشست مجازی بانوان شورای ائتلاف سراسر کشور گفت: همیشه در گفت‌وگوها و مذاکرات با آقایان رؤسای ائتلاف استان‌ها بر این تأکید کرده‌ایم که سیاست شورای ائتلاف حضور نمایشی و تشریفاتی خانم‌ها نیست؛ حضور توده‌وار در مراسمات ملی برای ما کافی نیست و معتقدیم خانم‌ها باید در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه خانم‌ها را رکن مهمی از کار سیاسی خودمان می‌دانیم، اظهار داشت: معتقدیم باید غفلت چهار دهۀ گذشته را جبران کنیم. به صراحت می‌گویم که ما از ظرفیت این همه نیروی زن متدین انقلابی در این ۴۳ سال غفلت کرده‌ایم و هیچوقت آنطور که باید از این نیرو برای خدمت به انقلاب استفادۀ شایسته نشده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ادامه داد: اینکه خانم‌ها در تصمیم‌گیری‌ها باید بیشتر جدی گرفته شوند راهی است که باید طی چند سال طی شود و با یک روز و دو روز یا دادن بخشنامه و سخنرانی انجام نمی‌شود. باید بارها و بارها به مسئولین نهادهای مختلف یادآوری کنیم که در بین خانم‌ها افراد نخبه مدیر دلسوز زیاد هستند و خانم‌ها را باید در اداره کشور جدی گرفت.

حداد عادل با بیان اینکه امروز اگر تشکیلات سیاسی ما پیشروی خود انتخابات ندارد، وظیفۀ ما تلاش برای حفظ نتیجۀ انتخابات قبلی است، تصریح کرد: روش آن هم این است که در مقابل غوغاسالاری عده‌ای که می‌گویند چارۀ حل مشکلات اقتصادی نیست و راه‌حل سیاسی دارد و باید تسلیم آمریکا شویم، بایستیم و به دولت کمک کنیم که از این مرحله بگذرد.

وی افزود: به عنوان انسان مسلمان ایرانی که صدها هزار شهید داده‌ایم تا استقلال کسب کنیم، حق نداریم این استقلال که با خون به دست آمده را تحویل آمریکا بدهیم و بگوییم بیا برای ما تصمیم بگیرد.

رئیس شورای ائتلاف با اشاره به گذشت حدود ۹ ماه از شروع به کار دولت آیت‌الله رئیسی، خاطرنشان کرد: تلاش رئیسی این است که در موضوع مذاکرات منافع ملی کاملاً تأمین شود و مهمترین کاری هم که امروز به آن مشغول است، همین جراحی اقتصادی و تصمیماتی است که برای یارانه می‌گیرد.

به گفته حداد عادل، دولت با صداقت وارد کار شجاعانه‌ای شده که دولت قبل جرأت انجامش را نداشت. البته تعبیر جرأت نداشتن، خوشبینانه‌ترین تعبیری است که من می‌توانم بکار ببرم. حالا این دولت آمده و تن به این کار داده است و ما باید از طریق تبیین و توضیح مسائل به دولت کمک کنیم.

وی در پاسخ به سؤالات مهمانان این وبینار ابراز داشت: ما باید برای ترمیم شورای ائتلاف در سراسر کشور برنامه داشته باشیم و با تغییراتی که داریم در شورای ائتلاف مرکز ایجاد می‌کنیم، تا چند ماه دیگر نیروهای تازه‌نفس و جدیدی وارد شورای ائتلاف در دبیرخانه خواهند شد؛ سپس برای ترمیم شوراها در سراسر کشور نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد و تا پایان سال عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: برای اینکه مشخص شود کدامیک از نمایندگان معرفی‌شده توسط شورای ائتلاف از نظر کمی و کیفی چگونه عمل کرده‌اند چند ماه است طرحی را آماده کرده‌ایم که کلیات آن در شورای ائتلاف مرکز نیز تصویب شده است و در چند ماه آینده اجرایی می‌شود.

حداد عادل با بیان اینکه در این طرح عملکرد نمایندگان را از طریق خود شورای ائتلاف، نمایندگان و سایر ابزارهایی که در دسترس هست، ارزیابی می‌کنیم، عنوان کرد: برای هر نماینده کارنامه‌ای درست می‌کنیم تا سلوکش با مردم، ساده‌زیستی و میزان خدمتگذاری‌اش مورد ارزیابی قرار گیرد تا برای انتخابات آینده به نحو مستدل و مستند بتوانیم به افراد بگوییم نمرۀ قبولی آورده‌اند یا نه.

گفتنی است در این نشست که مسئولین امور بانوان شورای ائتلاف سراسر کشور حضور داشتند، تعدادی از افراد به بیان نکات و نظرات خود پرداختند و «فاطمه قاسم‌پور، مسئول کمیته بانوان شورای ائتلاف» نیز توضیحاتی را دربارۀ برنامه‌های آیندۀ کمیته بانوان ارائه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین