کد خبر: ۷۷۳۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

طالبان: برای تکمیل بیمارستان امام خمینی در بامیان همکاری می‌کنیم

بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی امام خمینی (ره) از سوی کشور ایران در ولایت بامیان با هدف دسترسی مردم این ولایت به خدمات بهداشتی تخصصی آن در حال تکمیل است. سرپرست وزارت صحت عامه (بهداشت) طالبان، آمادگی این وزارتخانه را برای رفع موانع و همکاری در روند تکمیل شفاخانه امام خمینی (ره) در بامیان اعلام کرد.
طالبان: برای تکمیل بیمارستان امام خمینی در بامیان همکاری می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

سرپرست وزارت صحت عامه (بهداشت) طالبان، آمادگی این وزارتخانه را برای رفع موانع و همکاری در روند تکمیل شفاخانه امام خمینی(ره) در بامیان اعلام کرد.

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه طالبان و سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل از بیمارستان در حال تکمیل امام خمینی(ره) در بامیان بازدید کردند.

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه طالبان در بازدید از بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در حال ساخت امام خمینی (ره) در ولایت بامیان، وجود برخی موانع بر سر راه تکمیل این طرح را تأیید و اضافه کرد: آمادگی خود را برای رفع موانع و همکاری در تسهیل روند تکمیل این شفاخانه اعلام می‌کنیم.

قلندر عباد با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان گفت: ساخت این بیمارستان برای مردم محروم بامیان، اقدامی شایسته و نیک از سوی جمهوری اسلامی ایران برای تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی افغانستان است.

سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در بازدید از این بیمارستان گفت: اجرای این طرح مربوط به سال‌ها قبل است که ایران با هدف دسترسی مردم این ‌ولایت به خدمات بهداشتی تخصصی آن را اجرایی کرد اما تاکنون به دلایلی، تکمیل و بهره‌برداری از آن به تعویق افتاده است.

مرتضوی گفت: منابع مالی برای تکمیل این طرح عام‌المنفعه و بشردوستانه آماده بود اما محل این منابع مالی از سوی دولت اشرف غنی و به بهانه تحریم‌های آمریکا مسدود شده بود که اکنون در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم.

مرتضوی همچنین با اشاره به مشکلات روادید برای حضور کارمندان ایرانی این طرح گفت: امید است پس از این بازدید، این موانع نیز برطرف شود.

معاون سفارت ایران در کابل همچنین ابراز امیدواری کرد که با تکمیل روند ترخیص تجهیزات صحی در گمرک افغانستان، به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرده است که مردم افغانستان به ویژه زنان به علت کمبود دارو در مراکز صحی جان خود را از دست می‌دهند.

این سازمان درباره فروپاشی نظام بهداشتی افغانستان هشدار داده است.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین