کد خبر: ۷۷۳۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
درست است که باوجود اتفاقاتی مثل بازی پرسپولیس-تراکتور، خانم‌ها هم به ورزشگاه بیایند؟

زیبایی‌ها و جذابیت‌های جشن «سلام فرمانده» آنقدر زیاد است که می‌توان از همزمانی اش با حادثه متروپل و شب شهادت، عبور کرد

سید علی یزدی‌خواه، نماینده مجلس، گفت: اگر فرهنگ حاکم بر حضور تماشاگران احترام و تکریم باشد و حریم‌ها رعایت شود، ما قطعا استقبال می‌کنیم. ولی اگر در این محیط‌ها سخنان ناپسند رد و بدل شود و باعث تکدر خاطر و آسیب دیدن روح و روان سایر تماشاچیان شود، به هیچ وجه نه بنده و نه بقیه راضی نیستیم که خواهر و مادرمان به تماشای این مسابقات ورزشی بروند.
زیبایی‌ها و جذابیت‌های جشن «سلام فرمانده» آنقدر زیاد است که می‌توان از همزمانی اش با حادثه متروپل و شب شهادت، عبور کرد
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به انتقاداتی که به زمان برگزاری اجتماع سلام فرمانده می‌شود؛ از جمله اینکه مصادف با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) و حادثه متروپل بوده است، اظهار کرد که برگزاری این جلسات و جشن‌ها، شاخص‌های فرهنگی را تقویت می‌کند و زیبایی‌های این چنینی وجود دارد.

سید علی یزدی‌خواه درباره انتقاداتی که نسبت به زمان برگزاری اجتماع «سلام فرمانده» که مصادف با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) و حادثه متروپل بوده است، گفت: «باید از مجریان برنامه درباره زمان پرسید. اما خود موضوع همایش و گردهمایی، باتوجه به جمعیت صد هزار نفری، نشان‌دهنده اقبال مردم به سرودهای حماسی و مذهبی است و این جای انکار ندارد. اصل موضوع برگزاری این جلسات و جشن‌ها شاخص‌های فرهنگی همچون احساس غرور ملی، وحدت ملی، ابراز محبت به ساحت مقدس اهل بیت و... را تقویت می‌کند و زیبایی‌های این چنینی وجود دارد.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تاکید کرد: «یک سری کم دقتی‌هایی در رابطه با اینکه در چنین ایامی برگزار شده است وارد بود؛ ضمن اینکه شاید فرصت دیگری نداشتند، چون هر زمانی ممکن است یک موضوعی رخ دهد. اما به نظر بنده آنقدر زیبایی‌ها و جذابیت‌هایش بیشتر است که می‌توان از یکی دو تا اتفاق این چنینی اغماض و عبور کرد.»

یزدی‌خواه همچنین درباره مطالبه ورود زنان به ورزشگاه، عنوان کرد: «ما می‌گوییم که اگر قرار است خواهران در ورزشگاه حاضر شوند، باید امنیت‌شان برقرار شود. آیا پسندیده است باوجود اتفاقاتی که مثلا در بازی پرسپولیس و تراکتور رخ داد، خانواده‌ها حضور داشته باشند؟»

وی افزود: «اگر فرهنگ حاکم بر حضور تماشاگران احترام و تکریم باشد و حریم‌ها رعایت شود، ما قطعا استقبال می‌کنیم. ولی اگر در این محیط‌ها سخنان ناپسند رد و بدل شود و باعث تکدر خاطر و آسیب دیدن روح و روان سایر تماشاچیان شود، به هیچ وجه نه بنده و نه بقیه راضی نیستیم که خواهر و مادرمان به تماشای این مسابقات ورزشی بروند. بنابراین اول باید محیط امن و مناسبی، باتوجه به جایگاه، شخصیت و قداست خواهران ایجاد شود. هر زمان که اینها فراهم شد، اشکالی ندارد و خانم‌ها هم می‌توانند به ورزشگاه بروند. تا زمانی که این فضا فراهم نشده است، حضور بدون برنامه خانم‌ها در ورزشگاه هم برای خودشان و هم برای فضای فرهنگی کشور آسیب دارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین