کد خبر: ۷۷۳۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

مذاکرات احیای برجام، سرهنگ صیاد خدایی را ترور نکرده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی می گوید که اسرائیل با هدف اختلال در مذاکرات احیای برجام، سرهنگ صیاد خدایی را ترور نکرده است.
مذاکرات احیای برجام، سرهنگ صیاد خدایی را ترور نکرده است
آفتاب‌‌نیوز :

محمود عباس‌زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد که اسرائیل به دلیل نگرانی از توافق میان ایران و امریکا دست به ترور اخیر زده باشد، مطرح کرد: «شخصا اعتقاد دارم در هر دعوایی امریکا کنار اسرائیل است یا به تعبیری رژیم صهیونیستی در کنار امریکا قرار می‌گیرد. معتقدم اسرائیل در کنار غرب، مخصوصا ذیل هژمونی امریکا کار می‌کند و به نوعی می‌توان گفت یک ایالت امریکا در خاورمیانه، رژیم صهیونیستی است. چندان با این تحلیل که اسرائیل از توافق ناراحت بوده و دست به چنین اقدامی زده است، موافق نیستم، چرا که آن‌ها بر اساس منافع خودشان عمل می‌کنند.»

عباس زاده تاکید کرد: «چند دقیقه بعد از آن اقدام تروریستی موساد موضع‌گیری کرد. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مسبب این جنایت کیست اما بررسی‌ها ادامه دارد. به محض روشن شدن زوایای پرونده به مردم هم اطلاع داده خواهد شد.»

این نماینده مجلس همچنین در واکنش به گزارش نشریه پولیتکو مبنی بر اینکه تصمیم نهایی بایدن حفظ سپاه در لیست تروریستی است، گفت: «غربی‌ها اگر بتوانند هیچ تحریمی برنمی‌دارند، به ویژه تحریم سپاه. حتی اگر بتوانند تحریم نهادها و شخصیت‌های حقیقی ما را هم بر نم‌یدارند. همانطور که بارها تاکید کرده‌ام، امریکایی‌ها و غربی‌ها بیشتر به این توافق نیاز دارند اما الان ژست بازی به هم زنی می‌گیرند تا از ایران امتیاز بیشتری دریافت کنند.»

وی ادامه داد: «غربی‌ها بحث سپاه را بولد کردند تا به زعم خودشان بگویند که توافق شدنی بود ولی به خاطر سپاه به نتیجه نرسید. رسانه‌های ما باید واقع بینانه‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنند. همچنین اینکه فقط بحث سپاه مطرح نیست بلکه یک سری اختلافات دیگر هم داشتیم که علاقه‌مند بودیم تکلیفش روشن‌تر شود از جمله بحث تضمین‌ها. سپاه هم یکی از مورادی است که خواستار روشن شدن تکلیف آن‌ها بودیم و هستیم. معتقدیم اگر تکلیف این موارد روشن نشود، رسیدن به توافق قدری دشوارتر می‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین