کد خبر: ۷۷۳۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستانی در ایران تمدید شد

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون یک و نیم میلیون مهاجر افغانستانی غیرمجاز و فاقد اقامت در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند، از تمدید دو هفته‌ای مهلت این سرشماری خبر داد.
سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستانی در ایران تمدید شد
آفتاب‌‌نیوز :

سید مجید میراحمدی با اعلام این خبر گفت: طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستان از ۱۷ خرداد تا یکم تیر ماه تمدید شده است و مهاجران با آرامش بیشتری می‌توانند در این طرح شرکت کنند و برگه اقامت و تردد شش ماهه در ایران دریافت کنند.

وی ادامه داد: طرح سرشماری اتباع غیرمجاز برای نخستین بار با این سبک و شیوه در جمهوری اسلامی ایران با هدف به دست آوردن یک اطلاعات آماری دقیق از تعداد این اتباع و شناسایی آن‌ها در حال انجام است که با استقبال زیادی مواجه شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به جمعیت زیاد مهاجران افغانستانی و مراجعات فشرده اتباع غیرمجاز به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و همچنین دفاتر کفالت خدمات اتباع خارجی در ایران اظهار داشت: تا به حال بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغانستانی غیرمجاز در طرح سرشماری ثبت نام کرده‌اند.

میراحمدی با اشاره به فرصت محدود باقی مانده تا پایان زمان سرشماری اعلام شده، ۱۷ خرداد تصریح کرد: تصمیم گرفتیم برای حفظ آرامش این افراد و کاهش ازدحام، مدت و مهلت ثبت نام و مراجعه به دفاتر را برای دو هفته تمدید کنیم.

وی افزود: بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست و افراد می‌توانند در این فرصتی که تمدید کردیم تا یکم تیر با سهولت و راحتی و بدون تراکم جمعیت کار ثبت نام خود را انجام بدهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش تعداد دفاتر پیشخوان دولت ایران در طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستانی، خاطرنشان کرد: بنا داریم تعداد دفاتر پیشخوان دولت را که تا الان یک هزار و ۷۰۰ دفتر در نظر گرفته شده است، غیر از دفاتر کفالتی که این کار را از قبل شروع کردند، افزایش بدهیم.

میراحمدی درباره امکان ثبت نام و سرشماری مهاجران غیرمجاز افغانستانی در استان‌های ممنوعه برای مهاجران، از جمله آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان ابراز داشت: فعلا تصمیمی برای این رفع محدودیت وجود ندارد و اگر تجدید نظری صورت گرفت، اطلاع‌‌رسانی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین