کد خبر: ۷۷۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
مرندی دیدگاه خودش را گفته، نظر کلی نظام این است که سپاه حتما باید از لیست تروریسم خارج شود

یک نماینده:  عدم حذف سپاه از لیست یعنی به سرانجام نرسیدن احیای برجام

شهریار حیدری در واکنش به توییت سید محمد مرندی که در آن عنوان کرده بود بحث سپاه و لیست تروریسم هیچگاه برای ایران مهم نبود. برای ایران، بحث تضمین و راستی آزمایی همواره مهم بوده است.
یک نماینده:  عدم حذف سپاه از لیست یعنی به سرانجام نرسیدن احیای برجام
آفتاب‌‌نیوز :

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس درباره توییت مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران که مسئله سپاه را در مذاکرات فاقد اهمیت دانسته، می‌گوید که احتمالا نظر شخصی بوده است ولی نظر کلی نظام این است که سپاه حتما باید از لیست تحریم‌ها خارج شود. ماندن سپاه در فهرست تحریم‌ها یعنی به انجام نرسیدن برجام.

شهریار حیدری در واکنش به توییت سید محمد مرندی که در آن عنوان کرده بود «بحث سپاه و لیست تروریسم هیچگاه برای ایران مهم نبود. برای ایران، بحث تضمین و راستی آزمایی همواره مهم بوده است. بقیه ی موارد اهرم است»، گفت: «ایشان دیدگاه خود را گفته و احتمالا نظر شخصی بوده است ولی نظر کلی نظام، حاکمیت، تیم برجام، مجلس و مردم این است که سپاه حتما باید از لیست تحریم‌ها خارج شود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: «سپاه یعنی مردم ایران و تحریم آن یعنی تحریم مردم. ما نمی‌توانیم سپاه را جدا از مردم بدانیم؛ سپاه یک نهاد مردمی و نظامی و برای مردم ایجاد شده است. بنابراین تحریم سپاه هیچ معنا و مفهومی ندارد و خروج سپاه پاسداران از لیست تحریم‌های امریکا و غرب، جزو اولین شرط‌های تیم مذاکره کننده بود. این مهم یک واقعیت است که هم بایدطرف برجامی و هم تیم مذاکره‌کننده ما بپذیرد. کما اینکه خط قرمز دولت غرب و هم خط قرمز دولت فعلی هم خروج سپاه از لیست تحریم‌هاست.»

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: «مذاکرات داشت به خوبی پیش می‌رفت ولی متاسفانه امریکا یکبار با بحث خروج از برجام و بار دیگر هم با نگه داشتن سپاه در لیست تحریم‌ها به دنبال به نتیجه نرساندن برجام است. از این رو ماندن سپاه در فهرست تحریم‌ها یعنی به سرانجام نرسیدن احیای برجام. امیدوارم طرف غربی این منطق را بپذیرد که سپاه خط قرمز ماست و همچنین بحث‌های اساسی مثل تبادل بانکی و نفت، برای ما اهمیت دارد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین