کد خبر: ۷۷۳۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴

جایزه بهترین هنرپیشه زن جشنواره کن برای زهرا امیرابراهیمی/نخل طلایی به «مثلث اندوه» اندوه رسید

زهرا امیر ابراهیمی برای ایفای نقش در فیلم عنکبوت مقدس به‌عنوان بهترین هنرپیشه زن هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن رسید.
جایزه بهترین هنرپیشه زن جشنواره کن برای زهرا امیرابراهیمی/نخل طلایی به «مثلث اندوه» اندوه رسید
آفتاب‌‌نیوز :

(زر) زهرا امیر ابراهیمی در زمان دریافت جایزه، به زبان فارسی با مردم ایران و به‌ویژه مردم داغدار آبادان ابراز همبستگی کرد. او فیلم عنکبوت مقدس را فیلمی درباره بدن زنان در سراسر جهان خواند و با زنان قربانی از ایران تا حومه‌های پاریس و باماکو در مالی، همدردی کرد.

خانم امیرابراهیمی که از سال‌ها پیش در فرانسه زندگی می‌کند، «مردم فرانسه» را «مردمی خوشبخت» توصیف کرد «که تمایل زیادی دارند بدبخت باشند.» او از گلشیفته فراهانی، هنرپیشه پرکار ایرانی ساکن فرانسه، به‌عنوان راهنمای بزرگ سپاسگزاری کرد.

هیات داوران هفتاد و پنجمین جشنواره کن، نخل طلایی این دوره را به «مثلث اندوه» (Triangle of sadness) به کارگردانی روبن اوستلوند از سوئد اهدا کرد.

هیات داوران هفتاد و پنجمین جشنواره کن جایزه بهترین سناریو/ فیلم‌نامه را به طارق صالح نویسنده و کارگردان مصری برای فیلمنامه صدای بهشت تقدیم کرد.

جایزه بهترین هنرپیشه مرد این دوره به سونگ کانگ هو از کره جنوبی برای ایفای نقش در فیلم دلال (BROKER) تعلق گرفت.

هیات داوران جشنواره کن از فیلم «هشت کوه بلند»، محصول مشترک لهستان و ایتالیا به کارگردانی شارلوت وانرمیرش و فلیکس فان گرونینگن سپاسگزاری کرد.

جایزه تولد هفتاد و پنجمین سالگرد تولد جشنواره کن به ژان‌-‌پی‌یر و لوک دارن برای فیلم توری و لوکیتا اهدا شد. کارگردانان این اثر که براساس یک داستان واقعی ساخته شده، جایزه خود را به نانوایی در شهرستان بوزانسون فرانسه تقدیم کردند که برای جلوگیری از اخراج شاگرد نانوایی‌اش ۱۲ روز اعتصاب غذا کرد.

جایزه بهترین کارگردانی این دوره به پارک چان-ووک برای فیلم تصمیم به ترک تعلق گرفت. آقای پارک پایان پاندمی کرونا را امیدی دوباره برای احیا و جان گرفتن سینما توصیف کرد.

ژوری هفتاد و پنجمین دوره فستیوال کن جایزه ویژه خود را به فیلم ستاره‌های ظهر اثر کلر دنیس تقدیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین