کد خبر: ۷۷۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

افزایش دما در بیشتر مناطق کشور/ رگبار باران در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشورو وقوع رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد.
افزایش دما در بیشتر مناطق کشور/ رگبار باران در برخی استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان افزود: طبق آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی یکشنبه و دوشنبه (۸ و ۹ خردادماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بخش‌هایی از گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران در پاره‌ای نقاط رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و درمناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود. این شرایط طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ خردادماه) در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: بعد از ظهر امروز (۸ خردادماه) بارش پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، شمال کردستان و شمال لرستان دور از انتظار نیست.

وی افزود: با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان، از دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: پنجشنبه در بخش‌هایی از استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از امروز تا آخر هفته در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و نوار شرقی کرمان وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ خواهد داد.

وی در ادامه از روند تدریجی افزایش دما طی پنج روز آینده در نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور خبرداد.

به گفته ضیاییان امروز و فردا نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و از امروز تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ خردادماه) کمی‌ابری، در بعد از ظهر نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۰ خردادماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ خردادماه) اهواز با دمای ۴۲ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین