کد خبر: ۷۷۳۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

هواشناسی ۱۴۰۱/۰۳/۰۸؛ هشدار باران در ۹ استان/ هوا گرم می‌شود

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۹ استان کشور از افزایش تدریجی دما طی ۵ روز آینده در نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.
هواشناسی ۱۴۰۱/۰۳/۰۸؛ هشدار باران در ۹ استان/ هوا گرم می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بخش‌هایی از گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

این شرایط طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی روی می‌دهد. همچنین بعدازظهر امروز بارش پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، شمال کردستان و لرستان دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان از روز دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی شده است.

*توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۹

نوع مخاطره: رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد احتمال ریزش تگرگ (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

منطقه اثر: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل و دامنه و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین و البرز.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌طور محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و اختلال در پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد.

توصیه: لغو سفر‌های غیرضروری، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی و غیره.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین