کد خبر: ۷۷۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۷

آزادی اينگيريد بتانكورت پس از 6 سال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «اینگرید بتانکورت» سیاستمدار فرانسوی-کلمبیایی و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا به همراه 3 پیمانکار آمریکایی و 11 عضو نیروهای امنیتی کلمبیا از دست ستیزه‌جویان فارک نجات یافت و وارد بوگاتا پایتخت کلمبیا شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، خانم بتانکورت پس از 6 سال اسارت طعم آزادی را چشید. او که در سال 2002 توسط ستیزه‌جویان فارک به گروگان گرفته شده‌بود آزادی خود را یک معجزه خواند. 

نیروهای ارتشی در عملیاتی بدون خونریزی با تظاهر به عضویت در یک سازمان غیردولتی به محل اسارت گروگانها نفوذ کرده و آنها را با هلیکوپتر خارج کردند.
 
در عین حال گفتنی است «ویلیام براونفیلید» سفیر آمریکا در کلمبیا اذعان داشت: «همکاری نزدیکی میان آمریکا و ارتش کلمبیا صورت گرفته که می‌توان به ارسال تجهیزات، ارائه‌ اطلاعات و تجربیات‌ عملیاتی اشاره کرد».

3 شهروند آمریکایی که در سال 2003 در جریان عملیات نجات خانم بتانکورت دستگیر شده بودند نیز وارد سن آنتونیو در تگزاس شدند. خانم بتانکورت با تشکر از تلاشهای «آلوارو اوریبه» رییس‌جمهور کلمبیا از شورشیان فارک خواست تا تمامی گروگانهای خود را آزاد کند. 

گفتنی است رهبران جهان از خبر آزادی خانم بتانکورت استقبال کردند و مردم در خیابانهای کلمبیا  جشن گرفتند. «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور فرانسه که آزادی خانم بتانکورت را در اولویت سیاستهای خارجه خود قرار داده بود در کنار فرزندان خانم بتانکورت در کاخ الیزه از آزادی اینگرید بتانکورت  ابراز خشنودی کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین