کد خبر: ۷۷۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۱
سفیر آمریکا در تل آویو تاکید کرد

حمله قریب‌الوقوع به ایران شایعه‌ای بیش نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر ایالات متحده در اسراییل اخبار مبنی بر تهاجم قریب الوقوع ایالات متحده آمریکا به ایران را جعلی و نمایشی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این دیپلمات ارشد آمریکایی ضمن جعلی دانستن اینگونه اخبار، گزینه نظامی را تنها به عنوان آخرین دست آویز وارد دانسته و افزود :«این تصمیمی است که مورد توافق تمامی متحدان ما نیز هست». 

«ریچارد جونز» سفیر آمریکا در تل آویو در توضیح نظراتش که در پایگاه اینترنتی YNet که به زبان عبری منتشر می‌شود تاکید کرد: «گمان نمی‌کنم هیچ تصمیمی دال بر تهاجمی قریب الوقوع به ایران در کاخ سفید اتخاذ شده باشد». 

جونز، در عین حال افزود: «گزینه نظامی آخرین انتخاب ماست و اسراییل و آمریکا در این مورد با هم همراه و همداستان خواهند بود». 

گفتنی است جرج بوش رییس جمهور ایالات متحده نیز روز چهارشنبه ضمن «بر روی میز» خواندن همه گزینه‌ها بر ترجیح رویکرد دیپلماتیک برای حل مساله هسته‌ای ایران تاکید کرد. 

گفتنی است تمامی تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای توقف برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران است که از سوی ایشان به تلاش ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای تفسیر می‌شود. اتهامی که از سوی تهران موکدا تکذیب شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین