کد خبر: ۷۷۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۷

آخرین گزینه‌ها برای ریاست دیوان محاسبات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که قرار است در جلسه بعدی كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، برای انتخاب نهایی رئیس و دادستان دیوان محاسبات از اعضای كمیسیون رای‌گیری شود، هر روز گزینه‌های جدیدی برای ریاست این دیوان مطرح می شوند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب تاکنون غفور پاک نهاد، قائم مقام دیوان محاسبات، عبدالرضا رحمانی فضلی حجت‌الاسلام سید احمد حسینی سیرجانی،نماینده دوره هفتم سیرجان، صادقی مقدم،دانش جعفری، دلشادی، معاون سابق قوه قضائیه و معاون اداری مالی کنونی وزارت ارشاد، حسین سلیمانی، نماینده و عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هفتم به عنوان گزینه‌های احتمالی مطرح شده‌اند.

در جلسه بعدی كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، برای انتخاب نهایی رئیس و دادستان دیوان محاسبات توسط اعضای كمیسیون رای‌گیری خواهد شد.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، تعیین رئیس دیوان محاسبات و دادستان این دیوان به عهده كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس است كه به پیشنهاد كمیته بررسی كننده و با رای اعضای كمیسیون، ‌انتخاب می شوند.

دیوان محاسبات از نهادهای نظارتی قوه مقننه است كه وظیفه‌اش بررسی عملكرد مالی دستگاه‌های دولتی است كه بر اساس قانون بودجه سالیانه به آنها بودجه اختصاص داده می شود.

 در صورتی که  فرد منتخب کمیسیون بتواند نظر نمایندگان را جلب کند به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب می شود و در غیر این صورت یکی دیگر از گزینه های مطرح جهت تصدی این پست در صحن علنی مجلس معرفی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین