کد خبر: ۷۷۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۰
با هدف قرار دادن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر حسن روحانی؛

روزنامه ایران برنامه تخریب را کلید زد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- دکتر رضا نجفی: روزنامه ایران،‌ ارگان رسمی دولت در گزارشی که روز سه‌شنبه یازدهم تیرماه درخصوص آغاز رقابت‌های ریاست‌جمهوری در جبهه مخالفان دولت تحت عنوان «صف طویل کاندیداهای دوم خردادی» منتشر کرد،‌ به سیاق ادبیات طیف تندرو و افراطی جریان اصولگرا، تلاش کرده است که در چارچوب راهبرد القای فضای کاملاً دو قطبی و صورت‌بندی ماهوی آن در دو گستره حق و باطل، چهره‌ها و شخصیت‌های فراگیر و مافوق دو نحله و قطب از پیش تعریف شده را که به سبب شان و جایگاه کارکردی شان، ممکن است مانع از تحقق اهداف بخش تندرو جناح طرفدار دولت (رایحه خوش) در رقابت انتخابات دوره آتی ریاست‌جمهوری شوند، تضعیف نموده و با سلب ظرفیت بالای فراجناحی آنها، زمینه را برای پیشبرد برنامه‌هایشان فراهم نماید.

البته باید اذعان داشت که این راهبرد مختص طرفداران دولت (رایحه خوش)  نبوده بلکه برخی افراطیون چپ نیز در ایام دارا بودن مصادر حکومتی، مشی به حاشیه کشاندن اکابر نظام و شخصیت‌های برجسته کشور را پیشه رفتارهای سیاسی خود می‌ساختند.

شاید بتوان فصل مشترک بخش‌های تندرو و رادیکال جریانات موجود سیاسی کشور را در تضعیف و حتی حذف چهره‌های فراگیر سیاسی دانست چرا که در صورت تحقق این راهبرد، امکان حیات طیف‌های افراطی مهیا می‌شود.

در گزارش روزنامه ایران، راهبرد مزبور برای دو مصداق بارز عینیت یافته است؛ یکی آن که سعی شده با برشمردن نام آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در زمره نامزدهای اصلاح‌طلبان و دوم خردادی‌ها در رقابت انتخابات نهم ریاست‌جمهوری، ایشان را که از استوانه‌های نظام جمهوری اسلامی بوده و شخصیت و عملکردشان پیوسته منادی مشی و منش پدرانه برای همه جریانات سیاسی درون نظام بوده است، صرفاً یکی از چهره‌های سیاسی جریان اصلاح‌طلب معرفی کرده و با سلب اعتماد شخصیت‌های جریان اصولگرا از ایشان، مانع از آن شوند که آقای هاشمی رفسنجانی بتوانند در هدایت رقابت‌های دوره دهم انتخابات ریاست‌جمهوری، نقش مشفقانه و دلسوزانه خود را در راستای تحکیم اتحاد ملی و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایفا نماید.

از سوی دیگر، این گزارش با چاپ تصویری از دکتر حسن روحانی در کنار عکس تعدادی از نامزدهای مطرح جریان دوم خردادی برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری و نیز گمانه‌زنی برای نامزدی وی، سعی کرده است که پروژه تضعیف دکتر روحانی را از حیث جایگاه فراجناحی‌اش کلید بزند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که عضویت هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشته و از سوی دیگر نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است، ‌بی‌تردید ظرفیتی فراتر از آن دارد که شخصیت و کارکرد سیاسی‌اش در چنبره دو طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب تعریف شود، اگرچه همواره این قابلیت و رفتار از وی مشاهده شده است که تعامل دوستانه و برادرانه‌ای با آحاد سیاسیون وفادار به نظام جمهوری اسلامی به منظور پیشبرد برنامه‌های راهبردی نظام دارد. 

گویا گزارش روزنامه ایران، ‌برای کاستن نقش بالقوه دکتر روحانی در تعامل‌های سیاسی موجود با فرض احتمال نامزدی وی در انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری اسلامی،‌ از راهبردی گازانبری بهره جسته است.

نگارنده گزارش مذکور، دکتر حسن روحانی را یکی از نامزدهای مطرح در حزب کارگزاران که از احزاب دوم خردادی محسوب می‌شود، پنداشته و بدین سبب مترصد آن بوده است که به فرض نامزدی آقای روحانی سایه حمایت «جبهه منتقد دولت» و «معتدل اصولگرایی» را از وی سلب کند.

نویسنده گزارش یاد شده، حتی شاهد و گواهی بر مدعای خود آورده و عدم حمایت دوم خردادی‌ها از ایشان را در گنجاندن نام وی در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، دلیلی بر شک دوم خردادی‌ها به هویت اصلاح‌طلبانه دکتر حسن روحانی قلمداد نموده و این امر را علت عدم ورود و غیبت دکتر روحانی در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی تلقی کرده است!

هرچند دکتر حسن روحانی که از شخصیت‌های پیشکسوت و معتمد نظام و رهبری به شمار می‌رود، تاکنون از تمایلش برای ورود به صحنه کارزار رقابت انتخاباتی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 سخنی بر زبان نیاورده است،‌ لیکن حدس و گمان رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی، وی را به عنوان یکی از نامزدهای قوی در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری مطرح می‌کند.

شاید مهم‌ترین دلیل این گمانه‌ها، همان شخصیت فراجناحی و برجسته وی باشد، شخصیتی که «معتدلین جناح اصولگرا» به ویژه «جامعه روحانیت مبارز» همواره از وی به نیکی و اقتدار در مدیریت یاد کرده‌اند و از طرف دیگر شخصیتی است که به صبغه عقلانیت و درایتش، مورد پذیرش جریان «معتدل اصلاح‌طلب» بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
كساني تخريب مي‌كنند كه مي‌ترسند
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
آنچیز که عیان است چه حاجت به بیان است.
ما جوانان افراد قابل اعتماد همچون آقایان خاتمی و هاشمی و روحانی را بسیار دوست داریم و گول غوغا سالاری دشمنان را نخواهیم خورد.
زنده باد جمهوری اسلامی
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
در اين صورت شما تخريبش ميكنين_زيرا در صورتي كه روحاني جزو دوم خرداديها محسوب شود هم رأي مياورد_هم افتخاريست بسي زياد براي ايشان كه عضو مردم(30ميليوني كه خاتمي و دوم خرداد را ي به اصلاحات دادند)باشد
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
آقاي روحاني در دوره‌هاي مختلف ثابت كرده‌اند كه ويژگي فراجناحي دارند. البته ذكر اين نكته الزامي است كه دوم خردادي بودن نكته منفي براي فرد محسوب نمي‌شود. بلكه نكته اينجاست كه ايشان هم در ميان دوم خرداديها و اصلاح‌طلبان داري محبوبيت و جايگاه مناسبي است و هم ميان طيف عظيمي از اصولگرايان داراي وجهه مناسبي هستند.
روزنامه ايران از اين ترسيده است كه مبادا اتحاد طيف معتدل اصلاح طلبان شامل اعتماد ملي و كارگزاران با بخشهايي از جناح راست به رهبري آقاي روحاني شكل بگيرد.
اما قراين و شواهد نشانه اين است كه جامعه خواهان چنين اپتلافي است و مصاحبه آقاي مرعشي با روزنامه اعتماد را نيز مي‌توان در چارچوب همين تحليل ارزيابي كرد.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
روزنامه دولتي ايران را جدي نگيريد آنها از جاهاي ديگر خط مي گيرند. اهدافشان ملي و مردمي نيست چيزهاي ديگر است.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
اميدوارم كانديداي معتدلي در اين دوره پيروز شود. كشور به اين افراد نياز دارد.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
چه عجب بالاخره سايت آفتاب به اين همه هوچي گري رسانه هاي نزديك به دولت واكنش نشان دادو بابا تا كي سكوت؟
خيلي ها مي گويند بايد به اين تحليل هاي آبكي روزنامه و سايتهاي دولتي را با روشنگري پاسخ داد. خيلي از مردم اينها را نمي دانند.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
باسلام در صورت نامزد شدن آقاي روحاني حداقل كاري كه انجام خواهد شد ادمهاي با لياقتي كه اين روزها از صحنه سياست به خاطر لجبازي كودكانه عده اي كوته فكر و آب به آسياب دشمن ريز و جاه طلب كه كشور و تماميت hرضي ايران را به مخاطره انداخته اند را سر و ساماني ببخشن مگر ما در اين مملكت چند نفر مثل اقاي دكتر ظريف و بقيه تيم مزاكره كننده قبلي داريم بايد بدون اقراق گفت كه اين چند نفر از بهترين ديپلمات دنيا هستند خود اين آقايان هم ميدانند كه در صحنه سياست خارجي و بين المللي چيكار كرده اند دستاورد اين چند سال سه تحريم بين المللي تحريم بزرگ امريكا و اتحاديه اروپا و انداختن سايه جنگ ورعب وحشت در دل مردميكه به انان اعتماد كردنند در قبال چي مگر ما همين سانتيفيوژ ها رو نداشتم حالا صدتا بالا يا پايين تر مگر در اصل كار فرقي ميكند مقصر اصلي هم آقاي احمدي نژاد نيست اوناي كه گفتن ما ميدانيم تخصصمون همينه درسش رو خونديم از لحاظ حقوقي ما مشكلي نداريم با آژانس انرژي اتمي كار درست ميشه من و خيلي ديگر از ادم هاي ديگه متعجب از اين هستيم كه اين وزير محترم خارجه وسفير محترم ايشان در اژانس انرژي اتمي با اطمينان خاطر در مصاحبه هاشان صحبت ميكنند و از پيروزي در شوراي حكام حرف ميزنند در صورتي كه اين اقاي سفير هنوز نميدونه پرونده ما در شوراي امنيت برسي ميشه و با گزارشات اشتباه ودروغ اقاي ريس جمهور هم را به بي راه مي برن و به نظر ميرسه تازه پي به اين موضع برد ولي حاضر به اينكه حداقل در اخر دوره رياست جمهوري به جاي عوض كردن وزير اقتصاد وكشور اينهاي كه اصل كشور زير سوال بردن عوض كنند تا بعد اگه چيزي باقي موند اقتصاد وامور داخلي رو درست كنند با تشكر
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
من زماني از طرفداران پروپا قرص روزنامه ايران بودم اما بعد از توقيف و از سر گيري چاپ اين روزنامه ديگر بسراغ آن نرفتم . روزنامه ايران ديگر آن جذابيتهاي سابق را ندارد تصور ميكنم هم اكنون خيلي ها با من هم عقيده هستند
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
من از ارادتمندان آقاي روحاني هستم و در صورت كانديداتوري به احتمال بسيار زياد به ايشان راي خواهم داد ولي بهتر است از تابو سازي خودداري كنيم و قبول كنيم كه آقاي روحاني هم در طول دوران گذشته اشتباهاتي داشته‌اند كه اگر قصد رياست جمهوري دارند بهتر است بدور از هرگونه هياهو و احساسات مورد نقد قرار گيرند موفق باشيد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
سلام » آروزوي همه ايرانيان اين است كه حكومت در دست امثال خاتمي ها وروحاني ها باشد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
حسن روحاني بهترين فرد براي رياست جمهوري است لااقل سياست داردو با حساب وكتاب حرف ميزند و جذبه و ابهت لازم را هم دارد
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۵
0
0
در طول تاريخ بشري همواره تمدن بر اساس مشي اعتدال وميانه روي شكل گرفته؛قوام ودوام يافته است.انسانهاي معتدل ضمن بالا بردن آستانه تحمل خود و مشي مدارا و مروت وابزار خرد وعقلانيت توانسته است در شكل گيري تاريخ رو به رشد سنگ زيرين آسياب باشد.
به تحقيق حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني وياران نزديكش چون خاتمي امروز وروحاني و ولايتي و.. از مردان اعتدال و خردمند هستند و ميتوان كشتي انقلاب را در عرصه مديريت اجرايي به دست چنين مردان با تواني سپرد.
اينجانب به نمايندگي از حزب كانون فارغ التحصيلان آذربايجان غربي از كانديداتوري دكتر روحاني حمايت ميكنيم و انديشمندان آذري به ايشان وهم مسلكانشان اعتماد و باور دارد.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۶
0
0
به هر حال اينقدر را ميداند كه اصل(مملكت و شيعه) را فداي فرع نكند !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین