کد خبر: ۷۷۴۷۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
"دولت مجبور به جراحی اقتصادی است؛ جراحی هم بدون درد نمی‌شود"

نماینده مجلس: مردم باید گرانی را تحمل کنند/ می‌خواهند قم و چند شهر دیگر را زودتر خراب کنند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی می گویند، وضعیت کشور و نظام به سمت بدتر شدن می رود، اما دلواپس نشوید، شرایط نظام رو به شرایط خوبی می رود.
نماینده مجلس: مردم باید گرانی را تحمل کنند/ می‌خواهند قم و چند شهر دیگر را زودتر خراب کنند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی امروز ۱۴ خردادماه در گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حسینه ثارالله کرمان بیان کرد: بنده وقتی طلبه شدم امام را در حد اسم و اتفاقات سال ۴۲، کاپیتولاسیون و امثال این‌ها می‌شناختیم. هر کس در مسئولیت خود باید خوب عمل کند و مردم به خاطر درست عمل نکردن برخی مسئولان سست نشوند و جوانان محکم پای کار بایستند.

وی با اشاره به برنامه دولت برای حدف ارز ترجیحی تصریح کرد: مردم باید تحمل کنند، زیرا جراحی بدون درد نمی شود دولت مجبور به جراحی اقتصادی است. دشمن بیدار است و نباید از دشمن غفلت کنیم زیرا سعی دارد بین ما بی وفایی و بی دینی به وجود بیاورند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بزرگترین حسن امام راحل جامعیت ایشان بود افزود: سیاست و دیانت امام(ره) با هم همراه بود و همین موجب موفقیت انقلاب اسلامی شده است. ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی برای همه لازم است و باید همه به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم و در این راه کسی استثنا نیست.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرادهایی در بین مسئولان وجود دارد که باید رفع شود گفت: حاکمیت انقلاب اسلامی در دنیا نظیر ندارد زیرا ولایی است و باید بیشتر توجه و دقت کنیم که مبادا خود را مدیون انقلاب و شهدا قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به ما عزت، صلابت و قدرت داد، تصریح کرد: موظف به عمل به صحبت های مقام معظم رهبری هستیم و مطالبات و ابلاغیه ها نیز معلوم است و باید پای آن بایستیم و روی آن با کسی معامله نکنیم و کوتاه نیاییم. در زمان طاغوت اوضاع بسیار بد و خفقان بود و کسی جرات حرف زدن نداشت، اما امام با صلابت در برابر دستگاه ظلم طاغوت ایستاده بود. شجاعت، موحد و مسلمان بودن امام راحل (ره) در حد بینهایت بالا بود، ایشان در خودسازی و جهاد اکبر موفق بودند تا در جهاد اصغر نیز به موفقیت رسیدند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دین ما بر اساس فطرت پاک است و جوانان علاقه مند به امام راحل و فطرت پاک می شدند و انقلاب ما یک انقلاب جوان است، اگر چه گاهی مسئولان جوانان را راه نمی دهند.

به نوشته ایرنا، وی با اشاره به تدریس ولایت فقیه توسط امام‌خمینی (ره) در نجف قبل پیروزی انقلاب تصریح کرد: کتاب ولایت فقیه امام راحل تحت عنوان نامه های کاشف الغطا پخش شد و میدان از دست دشمن در رفت. بزرگترین تحقیقات درباره شیعه، اسلام، ایران، امام (ره) و رهبری اکنون در اسرائیل قرار دارد و شیعه ستیزی و اسلام ستیزی از واقعیات دنیا است و دشمن در بزنگاه ها، نقاط جدی را می زند. مردم ما از برکت علما و به لطف الهی و تشخیص خود در زمان غیبت دنبال ولی فقیه می روند که این رمز موفقیت ما بود اگر در خانه کس دیگری را می زدیم الان اینجا نبودیم.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) ما را زنده و کشور را یکپارچه کرد اظهار داشت: مسئولی که نگاه نمی کند رهبری انقلاب چه می خواهد، مسئول نیست و عمل به فرمایشات مقام‌معظم رهبری در شرایط فعلی مهم است و اگر ایشان از آن طرف و ما از طرف دیگر برویم، جواب نمی دهد. مجلس باید محل تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و دولت باید محل تحقق خواسته های ولایت باشد و مردم هم ولایتمداری کنند.

وی با بیان اینکه هر بخش از زندگی امام‌خمینی(ره) دیدنی و الگو است اظهار داشت: دعا، حضور و تلاش شما مردم مؤثر است لذا پای کار باشید که اگر مسئولان خوب کار کنند به ظهور می رسیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی انقلاب به گوش به فرمان بودن رهبری بود؛ مسئولی که امروز گوش به فرمان رهبری نباشد مسئول ما نیست و اگر پشتیبان، ولی فقیه نباشیم محکوم به شکست هستیم.

ایسنا نیز نوشت: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان خاطره‌ای از زمان شاه افزود: آن زمان اوضاع خیلی بد بود و خفقان به حدی بود که هر کسی از خودش هم می‌ترسید و جرات حرف زدن نداشت حال در آن زمان امام عزیز قیام کردند؛ شجاعت، مسلمانی و موحد بودن ایشان در حد بی نهایت بود. آن زمان فاصله فیزیکی میان امام و جوانان بسیار زیاد بود، اما نامه‌های امام و پیام‌های ایشان که می‌رسید همه شیفته ایشان می‌شدند به خصوص جوانان، زیرا جوانان فطرتشان پاک است و دین ما بر مبنای فطرت پاک است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب جوان است اضافه کرد: اینکه گاهی به جوانان میدان نمی‌دهند بسیار اشتباه است؛ وقتی انقلاب راه افتاد ما اصلاً چیزی در مورد ولایت فقیه نمی‌دانستیم و امام درس خارج فقه‌شان را ولایت فقیه تدریس می‌کردند. جوانان آن زمان به دنبال آن بودند که درس ولایت فقیه که کتاب شده بود در دروس دانشگاهی جای بگیرد. کتاب ولایت فقیه به منظور زده‌شدن جوانان از امام پخش شد در دانشگاه که سبب شد میدان از دست دشمن در برود، زیرا به مرور بحث ولایت فقیه میان جوانان افتاد و به فکر افتادند. در جوانب مختلف باید کمک کنیم جمعیت شیعه زیاد شود و نباید به راحتی تصمیم سقط جنین یا همان کشتن بچه شیعه گرفته شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تحقیقات درباره امام الان در اسرائیل انجام می‌شود توضیح داد: اسلام ستیزی یکی از واقعیات دنیا است؛ در حال حاضر به این فکر افتادند که چند شهر را زودتر خراب کنند که یکی از آن‌ها قم است و می‌خواهند بی حجابی و بی عفتی را زودتر در این شهر‌ها ترویج دهند و از درون کشور بپوسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقاد‌های امام به شاه با بقیه افراد متفاوت بود، اظهار کرد: مردم ما از برکت وجود امام به این نتیجه رسیدند که در دوران غیبت امام زمان (عج) به دنبال، ولی فقیه بروند.

آقاتهرانی با بیان اینکه باید پای کار امام جامعه و انقلاب باشید تأکید کرد: به رهبر دل بدهید و دنبال آن باشید که چگونه رهنمود‌های آقا را عملی کنید؛ آقا حرف‌هایی به حاج قاسم می‌گفت که به آقاتهرانی نمی‌گفت چرا، چون حاج قاسم قدر ایشان را می‌دانست و به حرفشان عمل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر قدر امام و رهبر را ندانیم خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت؛ حاج قاسم هم قدرشناس رهبر و امام جامعه بود که محبوب دل‌ها و الهی شد گفت: امروز باید با آمادگی بیشتر راه انقلاب را ادامه دهیم و در این مسیر ولایت فقیه را بیشتر پشتیبانی کنیم.

شایان ذکر است این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، سردار نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، جمعی از دیگر مسئولین استان و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
1
72
چه دل خوشی داری تو
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
1
93
اگر براي من بازنشسته هم بودجه مثل مجلس تصويب ميكردند ، از همين حرفها ميزدم. بيا تو مردم ببين به چه روزي افتادن. شما نماينده ملت نيستي ، ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین