کد خبر: ۷۷۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۹
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

موضع ایران در بحث هسته‌ای برد در مقابل برد است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: «مواضع جمهوری اسلامی ایران در بحث هسته ای تغییر نکرده است و موضع ما در مذاکرات آتی با گروه 1+5 ، برد در مقابل برد است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص اظهارات اخیر دکتر ولایتی مشاور بین المللی مقام معظم رهبری که خواهان پیش گرفتن دیپلماسی فعال و ادامه مذاکره با کشورهای 1+5 بر سر موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران شده بود و همچنین اظهارات متکی وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه ایران بسته پیشنهادی را با نگاهی سازنده دردست بررسی دارد، تصریح کرد: «این اظهارات نه تنها تغییر در موضع هسته ای جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه بیشتر در جهت تقویت این موضع است و در حال خاضر نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این بحث را دنبال می کند تا کمک دولت و وزارت امور خارجه باشد، چرا که موضوع هسته ای یک موضوع همه گیر است».

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود در بسته پیشنهادی 1+5 بحث تعلیق در ازای تعلیق مطرح شده است آیا این موضوع صحت دارد و درصورت صحت، موضع ما در قبال این پیشنهاد چیست؟ گفت: «من این موضوع را تا به حال نشنیده ام و صحبتی در خصوص تعلیق در ازای تعلیق مطرح نشده است. موضع جمهوری اسلامی ایران برد در مقابل برد است».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «علت این امر آن است که ما یک حرف غیرمنطقی نمی زنیم. کسانی که عضو ان.پی.تی نیستند باید فکری به حال خود کنند والا فعالیت های ما در چارچوب قانون بین المللی و تحت نظارت بازرسان آژانس است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین