کد خبر: ۷۷۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۸
سبحانی‌نیا:

تعلیق حتی برای یک هفته هم قابل قبول نیست

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حسین سبحانی‌نیا، با بیان اینکه نفس مذاکره به معنای تغییر در موضع هسته‌ای ایران نیست گفت: «‌تعلیق ولو برای یک هفته از نگاه مسئولین هسته‌ای ما غیر قابل قبول است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص اظهارات اخیر دکتر ولایتی مشاور بین الملل مقام معظم رهبری که خواهان در پیش گرفتن دیپلماسی فعال و ادامه مذاکره با کشورهای 1+5 بر سر موضوع هسته‌ای ایران شده بود و همچنین اظهارات متکی وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه ایران بسته پیشنهادی را با نگاهی سازنده در دست بررسی دارد، اظهار داشت: «نفس مذاکره الزاما به معنای تغییر در موضع جمهوری اسلامی ایران نیست که برخی اینگونه تفسیر می‌کنند بلکه مذاکره در شرایطی که مواجه با یک چالش بین المللی هستیم، یکی از راه‌های دیپلماسی است».

وی افزود: «با توجه به فضاسازی‌ها و عدم تمایل آمریکا به اینکه جمهوری اسلامی پذیرای مذاکره با 1+5 باشد، استفاده از همه ابزارهای سیاسی برای دستیابی به منافع ملی و کلان کشور یک وظیفه است، از این جهت اظهارات دکتر ولایتی با اعتقاد به کاربردی است که دیپلماسی و حضور فعال در این عرصه ها برای دستیابی به منافع ملی دارد و آقای متکی هم همین مطلب را مورد تاکید قرار دادند و طبعا این اظهارات با سیاست کلی ما در خصوص پرونده هسته‌ای و خط قرمز ما یعنی عدم تعلیق مغایرتی ندارد». 

نماینده نیشابور در پاسخ به این سوال که گفته می شود در بسته پیشنهادی 1+5 بحث تعلیق در ازای تعلیق مطرح شده آیا این موضوع صحت دارد و در صورت صحت، موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این پیشنهاد چیست؟ گفت: «‌ممکن است در بحث‌های جانبی چنین مساله‌ای مطرح شده باشد ولی اینکه ما پذیرای تعلیق ولو برای یک هفته باشیم صحت ندارد و ما آماده مذاکره در خصوص مشترکات دو بسته هستیم».

وی ادامه داد: «در نامه وزیر امور خارجه کشورمان به وزرای کشورهای 1+5 بر استمرار مذاکره و رسیدن به راه‌های مورد قبول طرفین تاکید شده است».

سبحانی نیا تصریح کرد: «‌تعلیق ولو برای یک هفته از نگاه مسئولین هسته‌ای ما غیرقابل قبول است و در مجلس هم چنین نگاهی وجود ندارد ولی ما در رابطه با رفع شبهات و شفاف سازی و مذاکره اعلام آمادگی می کنیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین