کد خبر: ۷۷۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۲
وزیر رفاه دولت هشتم تاکید کرد:

اجماع گروهها بر اساس مفاهمه باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر رفاه دولت هشتم گفت: «باید فرصت انتخاب را به مردم بدهیم زیرا مردم بسیار هوشمندانه فرد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند».

محمدحسین شریف‌زادگان وزیر رفاه دولت حجت‌الاسلام خاتمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «انتخاب کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران باید حول این مسئله باشد که افرادی که می‌خواهند کاندیدا شوند مواضعشان راجع ‌به منافع ملی ایران مشخص و شفاف باشد. مفاهیم نظری این افراد نیز راجع‌به توسعه کشور باید روشن باشد».

وی افزود: «ما اکنون سند چشم‌انداز را در کشورمان داریم که بسیار مهم است و کاندیداها باید راه و روششان را برای اجرای سند چشم‌انداز ارائه کنند».

شریف‌زادگان اظهار داشت: «افرادی که بدون دیدگاه مشخص و پشتوانه می‌خواهند پا به عرصه انتخابات بگذارند قطعا نمی‌توانند موفق باشند. این‌که شرایطی را برای انتخاب کاندیداها در کشور جا بیاندازیم که جریانات سیاسی ما با یک کاندیدا وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شوند خیلی خوب است اما در حال حاضر جامعه ما آمادگی انجام این کار را ندارد».

وی ادامه داد: «هر جریانی باید آنقدر قدرت داشته باشد که حرف‌های مشخص و روشنی را برای اداره کشور داشته باشد. این ممکن است از طریق برگزاری کنگره یا مجمع صورت بگیرد و در این مجامع جریانات سیاسی می‌توانند بر سر یک کاندیدا به اجماع برسند البته این اجماع به معنی اجماع سیاسی نیست».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت تصریح کرد: «جریانات و گروه‌های سیاسی باید به گونه‌ای عمل کنند که اجماعشان راجع‌ به افراد تنها یک اجماع خاص نباشد. بلکه مفاهمه‌ای باشد در درون آن جریان که نظراتشان را درباره توسعه سیاسی ،اقتصادی و ... مطرح کنند و راه‌کارشان را برای اداره کشور به مردم ارائه کنند.».

وی اضافه کرد: «برای اینکه ما از یک شرایط ابهام‌آمیز برای انتخاب کاندیداها خارج شویم و بر روی یک اصولی حرکت کنیم طبیعتاً باید مباحث قبل از انتخابات در درون جریانات سیاسی بررسی شود. حرف‌هایی که از درون جریانات سیاسی خارج می‌شود باید دارای تعهد باشد و قابلیت اجرا شدن را داشته باشد و در جبهه اصلاحات هم باید این اتفاق رخ دهد تا کارشان دارای تضمین باشد تا یک نظام دموکراتیک را در کشور شاهد باشیم».

وزیر رفاه دولت اصلاحات در خصوص زمان معرفی کاندیداها خاطرنشان کرد: «کاندیداها نباید از الان خود را معرفی کنند زیرا ابتدا باید بحث‌های اولیه در درون احزاب برای انتخابات مطرح شود و جامعه هم باید برای انتخابات آمادگی پیدا کند. اکنون جامعه این آمادگی را ندارد و به نظرم نباید کاندیداها از حالا خودشان را معرفی کنند».

وی با اشاره به احتمال حضور خاتمی در انتخابات گفت: «آقای خاتمی یک شخصیتی است که جامعه نظر مثبتی روی او دارد و یک اجماع خاصی در ارتباط با او است که به نظرم سرمایه‌ بزرگی است که آقای خاتمی دارد و به نظر می‌آید حضور خاتمی در انتخابات می‌تواند یک اجماع وسیع را در اقشار مختلف جامعه به وجود آورد».

شریف‌زادگان اظهار داشت: «در صورت عدم حضور آقای خاتمی جبهه اصلاحات باید به صورت ائتلافی عمل کند و حداقل یک نفر را برای انتخابات معرفی کند و اکنون هم هر دو جناح سیاسی  کشور سعی می‌کنند که یک کاندیدا در انتخابات معرفی کنند».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت درباره تشکیل دولت وحدت ملی تصریح کرد: «اکنون جناح های سیاسی آنقدر رشید هستند که بتوانند خودشان اعتماد مردم را جلب کنند».

وی در پایان گفت: «باید فرصت انتخاب را به مردم بدهیم زیرا مردم بسیار هوشمندانه فرد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین