کد خبر: ۷۷۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۶
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

اقدام کارشناسی، لازمه کاهش تورم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم گفت: «اگر حرکت‌های اقتصادی در مسیری درست پیش رود و گردانندگان سیستم اقتصادی جامعه با استلال کارشناسی عمل کرده، و در تصمیم‌گیری کلیه عوامل موثر را در نظر داشته‌باشند، قطعا با کاهش میزان تورم در کشور روبرو خواهیم بود».

ارسلان فتحی‌پور نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب با اشاره به استفاده بیش از حد دولت نهم از ذخایر ارزی کشور گفت: «دولت با استفاده از ذخایر ارزی موجود و توزیع پروژه‌های به تاخیر افتاده می‌خواهد پتانسیل حرکت جامعه را در زمینه اقتصادی افزایش دهد».

وی افزود: «اگر حرکت‌های اقتصادی در مسیری درست پیش رود و گردانندگان سیستم اقتصادی جامعه در سطح کارشناسی عمل کنند و با در نظر داشتن کلیه عوامل به مسیر صحیح رسیده باشیم قطعا با کاهش میزان تورم، افزایش سرمایه‌گذاری داخلی در زمینه‌های تولیدی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی ، شفاف کردن سیاست‌های اقتصادی کشور روبرو خواهیم بود».

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی با طرح این سوال که آیا فقط توزیع ارز حاصل از فروش نفت می‌تواند نقاط تاریک مساله را روشن کند، اظهار داشت: «برای رسیدن به رشد پایدار اقتصادی باید به کیفیت و کمیت، نوآوری، تکنولوژی، مدیریت سالم و در نظر داشتن نیروی کار توجه کافی داشت».

وی ادامه داد:‌«امروزه مساله اشتغال، امنیت شغلی، برابری در پرداخت‌ها، توجه به سلامت و بهداشت نیروی کار، ایجاد مهارت در کارکنان، افزایش بهره‌وری و مشارکت آنان در تصمیم‌گیری‌ها و توجه به نیازهای فرهنگی در بخش‌های تولیدی باعث بالا رفتن سطح تولید و رشد اقتصادی می‌شود که می‌توان با بهره‌گیری مناسب از شرایط ویژه اقتصادی و عقلایی کردن حرکت بخش‌های مختلف اقتصادی به سمت رشد اقتصادی حرکت کرد». 

نماینده کلیبر در پایان خاطر نشان کرد: «فقدان هر یک از این عوامل می‌تواند اثرات ناخوشایندی بر جریان رشد اقتصادی و توسعه کشور باقی بگذارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین