کد خبر: ۷۷۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۹
شامگاه سه‌شنبه؛

آیت‌الله اشتهاردی به دیدار حق شتافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله علی پناه اشتهاردی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم دیشب بین نماز مغرب و عشا بر اثر عارضه قلبی به ملكوت اعلی پیوست.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب به نقل از رسا، آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی، استاد برجسته حوزه علمیه قم و امام جماعت مدرسه علمیه فیضیه دیشب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب كه در مدرسه علمیه فیضیه قم اقامه كرد به دیار حق شتافت. 

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأیید این خبر گفت: «این عالم ربانی كه امامت مدرسه علمیه فیضیه قم را بر عهده داشت، پس از اقامه نماز مغرب دچار عارضه قلبی شد. این عالم برجسته پس از این عارضه به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما اقدامات انجام شده نتیجه بخش نبود و به ملكوت اعلی پیوست». 

آیت الله شیخ علی پناه اشتهاردی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم محسوب می شد. وی افزون بر تدریس دروس مختلف حوزوی، در مدرسه علمیه فیضیه قم كرسی تدریس اخلاق اسلامی را نیز داشت. 

نگاهی به زندگی آیت‌الله اشتهاردی:
شیخ علی پناه اصلانی اشتهاردی سال1296 دربخش اشتهارد کرج دیده به جهان گشود. 

وی از دوازده سالگی به فراگیری علوم اسلامی در زادگاه خویش پرداخت و پس از طی مراحل مقدماتی، در سال 1320 به حوزه علمیه قم مهاجرت نمود و به فراگیری سطوح عالیه دروس اسلامی مشغول شد. در این مرحله از محضر اساتید برجسته حوزه علمیه قم استفاده کرد که از آن جمله اند: حضرت آیة الله گلپایگانی(ره)، حضرت آیة الله مرعشی نجفی(ره)، حضرت آیة الله سیداحمد خوانساری(ره) و مرحوم علاّمه طباطبایی. پس از پایان دوره سطوح، در درس خارج آیات ثلاثه: صدر، حجت و محمدتقی خوانساری شرکت کرد و در ادامه از محضر مرحوم حضرت آیة الله بروجردی و امام خمینی بهره یافت.
 
شیخ علی پناه اصلانی اشتهاردی فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی خویش را از سال 1337 آغاز نمود. علاوه بر ارشاد و راهنمایی مردم، افزون بر بیست سال است که عهده دار تدریس دروس سطح چون «الروضة البهیه» (لمعتین) و «مکاسب» می باشد و در این رهگذر موفق به تربیت تعداد کثیری از طلاّب حوزه علمیه قم شده است.
 
تعلیق و تصحیح کتاب " مجمع الفائدة و البرهان فی شرح ارشاد الاذهان" شیخ علی پناه اصلانی اشتهاردی ، در دوره دوم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد. 

از جمله مهمترین آثار آیت الله اشتهاردی به این عناوین می توان اشاره کرد:
1 القرآن و العقل
2 ایضاح الفوائد
3 روضة المتقین علامه محمدتقی مجلسی
4 مجمع الفائدة و البرهان فی شرح ارشاد الاذهان
5 کتاب مدارک العروة
آیت الله اشتهاردی پس از عمری تحقیق و تالیف و تبلیغ معارف حقه مکتب اهل بیت(ع) در شامگاه 18 تیر 87 و در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت. 






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۹
0
0
بنام خدا
در گذشت عالم رباني آیت‌الله اشتهاردی را به تمامي مسلمانان جهان به خصوص شيعيان تسليت عرض مي كنم.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۰
0
0


بنام خدا
در گذشت عالم رباني آیت‌الله اشتهاردی را به تمامي مسلمانان جهان به خصوص شيعيان تسليت عرض مي كنم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین