کد خبر: ۷۷۵۸۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
گزارش اخیر آژانس انرژی اتمی درباره ایران بهانه‌گیری است

امام جمعه اصفهان: برخی منتقدان مثل مگس هستند / از نظر اقتصادی روزبه‌روز وضعمان بهتر می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این مواضع نسبت به ایران بهانه‌گیری است ولی ما حرکت خود را ادامه می‌دهیم.
امام جمعه اصفهان: برخی منتقدان مثل مگس هستند / از نظر اقتصادی روزبه‌روز وضعمان بهتر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان گفت: البته ما حرکت خود را ادامه می‌دهیم و از نظر اقتصادی هم جلو می‌رویم کما اینکه روزبه‌روز با کمک خداوند وضعمان بهتر می‌شود و هرچه بهتر شود بهانه‌گیری‌های دشمنان بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به سالروز آغاز ولایت رهبر انقلاب، اظهار داشت: خدا به عالَم اسلام لطف کرد و بعد از رحلت امام خمینی (ره) انسانی را برای رهبری به جامعه اسلامی عنایت کرد که روز به روز و سال به سال عظمت ایشان برای مردم جهان شناخته می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) ادامه داد: ایشان بعد از ۳۳ سال رهبری امت اسلامی و این همه تعابیر و تعریف‌ها در عظمت ایشان توسط افراد مختلف، می فرمایند فاصله من با امام خمینی (ره) نجومی است که نشان از خلوص و تواضع و اینکه ایشان از مسیر الهی خود خارج نشده‌اند، دارد.

امام جمعه اصفهان با ابراز تسلیت درباره حادثه خروج قطار در مسیر یزد به مشهد، گفت: این حادثه باعث تأسف و تألم همه شد ولی برخی از معاندان به دنبال سو استفاده از هر مسأله‌ای هستند و لذا این سانحه را نشان بی‌تدبیری دولت می‌دانند در حالی‌که تقصیر افراد است. بی احترامی به انسان هاست که گمان کنیم همه کارها را حکومت باید انجام دهد، البته دولت باید به اشتباهات رسیدگی کند و اگر کسی مجرم بوده است با او برخورد شود ولی باید بدانیم این اشتباه، کار فرد است که با بیل (مکانیکی) آمده و به حادثه برای قطار منجر شده است، آیا رییس جمهور باید این مشکل را برطرف کند. برخی دنبال این می‌گردند که فقط نقاط ضعف را ببینند، این افراد به مانند مگس هستند و همه کارهای خوب را رها می‌کنند و فقط نقاط ضعف را می‌بینند.

وی با اشاره به روز صنایع دستی، خاطرنشان کرد: صنایع دستی پیشینه‌ای به درازای تاریخ دارد و در ایران و به ویژه اصفهان هم جایگاهی ویژه دارد. لازم است از افرادی که این هنرها را به جوانان می آموزند سرکشی شود ولی متاسفانه گاهی به یک خانه خرابه سر می‌زنیم ولی به افرادی که این کارها و صنایع را آموختند سر نمی‌زنیم. لازم است به این افراد و هنرمندان که این صنایع را به نسل ما منتقل می‌کنند سر زد و ببینیم آیا مشکلی دارند و برای رفع مشکلات ‌آنها چاره ‌اندیشی کرد.همچنین لازم است مدارسی درست شود و جوانان ما نزد این اساتید کسب دانش کنند کما اینکه امروز در زندان ها، صنایع دستی آموزش داده می‌شود و این افراد کارهای زیبایی در حد آثار دستی تولید شده در میدان امام خمینی (ره) انجام می‌دهند.

طباطبایی‌نژاد همچنین با اشاره به سالروز ولادت امام رضا (ع)، گفت: از منظر این امام حق مردم آن است که از سوی امام درست راهنمایی شوند و حق امام (ع) آن است که مردم از امام به خوبی اطاعت کنند.

امام جمعه اصفهان در خطبه اول، انجام امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های مومن برشمرد و گفت: براساس روایات دینی همه کارهای خوب در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره‌ای در برابر اقیانوس است زیرا اگر انسان‌ها به هم بی‌تفاوت شدند کار زشت و بد رایج می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بالاترین درجه های امر به معروف و نهی از منکر قیام در برابر سلطان ظالم است و قیام مردم در برابر پهلوی مصداق قیام در برابر چنین فردی بود که مردم با قیام خود آنها را از بین بردند و به زباله‌دان تاریخ ریختند.

وی با تاکید بر رعایت موازین و شئونات اسلامی در فروشگاه ها، گفت: در مواردی مشاهده می شود که شئونات اسلامی در برخی فروشگاه ها رعایت نمی شود که باید تذکر داد و جلوی آنها را گرفت، نباید بگوییم مردم را به حال خودشان واگذار کنیم بلکه اگر همه تذکر دهند کار زشت دیگر انجام‌ نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
85
بله ...، و سفره ما روز به روز کوچکتر .
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
84
... ولی وضع مردم بدتر حاجی جان
پاسخ ها
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
جناب،
ببخشید بر اساس چه سنجه و معیاری میفرمائید وضع اقتصادی روز به روز بهتر می شود؟
آیا واقعاً شما هم مثل مردم مایحتاج روزمره زندگیتان را از همین بازار تهیه می فرمائید؟
آیا از شاخصه های بهبود وضعیت اقتصادی اطلاع دارید؟
...
یا علی
ناشناس
|
Belgium
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
18
مگس
چرا ؟
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
18
سلام .به به به ....چه عالی.جای تعجب است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین