کد خبر: ۷۷۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۹

گروه 8 به دنبال تحریم دولت موگابه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبران گروه 8 در سومین روز اجلاس از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه دولت «رابرت موگابه» خبر دادند و خواستار تحریم های اقتصادی و محدود کردن حامیان خشونت شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، گروه 8  همچنین از نماینده ویژه شورای امنیت خواسته بود تا نسبت به وضعیت زیمبابوه گزارشی تهیه کند. در عین حال رهبران آفریقایی در جلسه دیدار با سران کشورهای صنعتی مخالف تحریم علیه زیمبابوه شدند. 

«تابو امبکی» رئیس جمهور آفریقای جنوبی که همواره به دنبال میانجیگری و مذاکره با دولت موگابه بوده است در جلسه سران گروه 8 اظهار داشت: «تحریم‌های شورای امنیت منجر به جنگ داخلی در زیمبابوه خواهد شد».

رهبران صنعتی‌ترین کشورهای جهان در آخرین روز نشست گروه هشت در ژاپن با سران پنج کشور در حال توسعه ملاقات می‌کنند. پنج کشور بزرگ در حال توسعه جهان هند، چین، آفریقای جنوبی، مکزیک و برزیل برای اولین بار با رهبران گروه هشت رو در رو گفتگو می‌کنند.

گفنمی است روز گذشته گروه 8 با بحث و گفتگو درباره تغیرات جوی و گرمایش زمین با صدور بیانیه‌ای بر لزوم کاهش 50درصدی تولید گازهای گلخانه‌ای از هم اکنون تا سال 2050 توافق کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین