کد خبر: ۷۷۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰
در گفتگو با تایمز مالی عنوان شد

غول انرژی فرانسه: ریسک کار در ایران بیش از حد بالاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غول انرژی فرانسه سرمایه گذاری در ایران را به شدت پرخطر می‌داند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، توتال، بزرگترین شرکت در زمینه انرژی در کشور فرانسه و یکی از بزرگترین‌ها در جهان، سرمایه‌گذاری در عرصه انرژی ایران را بیش از حد پرخطر و ریسکی می‌داند.

مدیر عامل شرکت توتال در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد با اعلام این نظر سرمایه‌گذاری شرکتهای غربی درزمینه ذخایر گازی ایران را در هاله‌ای از ابهام فروبرد.

«کریستف دو مارژری» در گفتگو با «فایننشال تایمز» چاپ لندن همچنین مدعی شد: «امروزه ما برای سرمایه‌گذاری در ایران باید ریسک‌های سیاسی بسیاری را متحمل شویم چرا که مردم خواهند گفت توتال هرکاری را به خاطر پول خواهد کرد». 

بنا بر شنیده‌ها انتظار می‌رود توتال یک پروژه عظیم گاز مایع طبیعی در میدان گازی پارس جنوبی را با همکاری شرکت مالزیایی پتروناس به انجام رساند. مدیران توتال در پاریس هنوز در این باره اظهار نظری نکرده‌اند. 

اظهارات اخیر آقای دومارژری در پی آن طرح می‌شود که اخیرا مناقشات کلامی میان مقامات ایرانی و آمریکایی پیرامون پرونده هسته‌ای شدت یافته است. آمریکا ایران را متهم به تلاش در جهت دستیابی به جنگ افزار هسته‌ای می‌کند، درحالی که ایران مصرانه می‌گوید که هدفی جز دستیابی به انرژی هسته‌ای برای استفاده‌های صلح آمیز ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین